خبرگزاری کار ایران

اجرای آزمایشی زیست شبانه در تهران از ابتدای اردیبهشت

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۴۰۱

اعضای شورای شهر تهران با اجرای آزمایشی زیست شبانه در تهران از ابتدای اردیبهشت ماه و در یک بازه زمانی 3 ماهه موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در صد و بیست و دومین جلسه خود به بررسی لایحه «الزام شهرداری به برنامه‌ریزی و بسترسازی و احیای زیست شبانه» پرداختند.

زهرا نژادبهرام در توضیح این لایحه گفت: موضوع زیست شبانه امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان و به ویژه پایتخت کشورها در دستور کار قرار دارد. رفع فضاهای بی‌دفاع، توسعه و تسری موضوع نظارت اجتماعی و توسعه اقتصاد شهری از فرصت‌هایی است که زیست شبانه در شهرها به وجود می آورد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: امروزه شهرهای 24 ساعته شهرهایی هستند که در ارتقای اقتصاد می‌توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی افزود: در این طرح شهرداری مکلف شده تا ظرف شش ماه لایحه‌ای را در رابطه با زیست شبانه به شورای شهر تهران جهت تصویب ارائه کند.

پس از سخنان نژادبهرام کلیات این لایحه با 14 موافق به تصویب رسید.

در ادامه بهاره آروین عضو دیگر هیات رئیسه شورای شهر تهران پیشنهادی مطرح کرد مبنی بر اینکه شهرداری در یک برنامه کوتاه‌مدت به صورت پایلوت از ابتدای اردیبهشت ماه که مصادف با نیمه شعبان است در یک مدت سه ماهه در برخی محورها زیست شبانه را اجرا کند و کلیه مغازه‌ها از ساعت 24 تا 3 بامداد در آن محورها باز باشند.

محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران در واکنش به پیشنهاد آروین گفت: من پیشنهاد داده‌ام شش ماهی که به شهرداری برای ارائه لایحه فرصت داده شده است تا دو ماه کاهش یابد پس خواهش می‌کنم اجازه دهید این کار در قالب یک طرح انجام شود.

همچنین مجید فراهانی به عنوان موافق این پیشنهاد گفت: در کارهای صنعتی یکی از مراحل تولید، بحث پایلوت است تا از آن بازخورد گرفته شود و بعد تولید انبوه صورت گیرد. ما در مسائل اجتماعی این کار را کمتر لحاظ می‌کنیم.

این عضو شورای شهر ادامه داد: خواهشم از دوستان این است که به بحث پایلوت رای دهند.

در ادامه این جلسه پیشنهاد آروین با 10 موافق و 5 مخالف تصویب شد.

همچنین اعضا با پیشنهاد سالاری مبنی بر تغییر مهلت شهرداری برای ارائه لایحه از شش ماه به حداکثر سه ماه به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز