خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

قاضی باید به متهم و شاکی با یک نگاه بنگرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۳۴۷

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قاضی باید به متهم و شاکی با یک نگاه بنگرد و اینطور نباشد که یکی را با اسم و دیگری را با لقب صدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی در افتتاحیه مدرسه عالی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: طبیعی است که دانشجو در حین تحصیل دوره‌های کار آموزی را بگذراند، به عنوان مثال در رشته‌های پزشکی دوره‌های انترن و کارآموزی وجود دارد و بلافاصله پس از هفت سال تحصیل بیمار را دست دانشجو نمی‌دهند. در این مدت دانشجو از استاد می‌آموزد که چگونه تشخیص بیماری دهد و در نهایت چگونه تجویز کند.

وی ادامه داد: در حوزه حقوقی ما دوره‌های کارآموزی را نداشتیم، یعنی اگر کسی در رشته حقوق درس می‌خواند موقعیتی برای ارزیابی‌های عملی نداشته است، لذا این ابتکار بسیار خوب است.

ولایتی عنوان کرد: کار قضاوت جزو مشکل‌ترین کارها است. گویی انسان همواره از پل صراط عبور می‌کند و نباید حق و ناحق کند. کسی که قضاوت می‌کند، باید وجدان آگاهی داشته باشد که خدا را شکر قضات ما این ویژگی را دارند و خوب است که دانش‌آموختگان ما این مهارت را داشته باشند.

او افزود: این اقدام کار خوبی است و انشالله موجب تکامل قضایی می‌شود. آنچه لازم است این است که قاضی باید خدا را ناظر بر کارهایش ببیند.

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اظهار داشت: قاضی باید به متهم و شاکی به یک نگاه بنگرد و اینطور نباشد که یکی را با اسم و دیگری را با لقب صدا کند، برابری در امر اسلام بسیار مهم است. قاضی حاکم است و اگر جمهوری اسلامی بخواهد، در حوزه‌ای تجلی پیدا کند، آن حوزه قضایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز