خبرگزاری کار ایران

فریبکاری مرد جوان از طریق فروش غذای حیوانات خانگی

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۸۶۹

رییس پلیس فتا تهران بزرگ از کلاهبرداری مرد جوانی خبر داد که از طریق سایت دیوار طعمه‌هایش را به بهانه خرید غذای حیوانات خانگی شناسایی می‌کرد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: آخرین روزهای دی‌ماه سال جاری ماموران پلیس فتا در جریان کلاهبرداری‌ها مرد جوانی که از طریق سایت دیوار طعمه‌هایش را شناسایی کرده بود قرار گرفتند.

سرهنگ تورج کاظمی گفت: ماموران پلیس فتا در گام نخست تحقیقات پی‌بردند که مرد جوانی پس از شناسایی طعمه‌هایش از سایت دیوار به بهانه خرید غذای حیوانات خانگی با آنها قرار گذاشته و پس از مراجعه حضوری با نشان دادن رسید انتقال کارت به کارت پول به حساب طعمه‌هایش غذاهای حیوانات خانگی را تحویل گرفته اما فروشنده‌ها پس از رفتن مرد جوان متوجه شدند که هیچ پولی به حساب آنها واریز نشده است.

رییس پلیس فتا ادامه داد: تیم کارشناسی پلیس فتا در این شاخه از تحقیقات پی‌بردند که مرد جوان در زمان رسید بانکی در گوشی موبایلش به طعمه‌هایش ادعا کرده بخاطر ترافیک زیاد بانکی پیامک تراکنش‌ها به دستشان نرسیده و تنها با نشان دادن مرحله انتقال پول در گوشی موبایلش اعتماد طعمه‌هایش را جلب کرده است.

سرهنگ تورج کاظمی افزود : ماموران در تجسس‌های پلیسی با پرونده‌های مشابه  دیگری که چند زن و مرد جوان در دام فریبکار این مرد قرار گرفته بودند روبرو شدند.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: ماموران پلیس فتا با توجه به سرنخ‌هایی که در محل خرید غذاهای حیوانات خانگی به دست آمده بود خیلی زود موفق به شناسایی متهم شدند و در ادامه با اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه این تبهکار را در جنوب تهران ردزنی کردند.

سرهنگ کاظمی گفت: روز شنبه ۱۳ بهمن ماه سال جاری ماموران در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم در مخفیگاهش شدند و متهم پس از اعتراف به جعل رسیدهای بانکی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است.

سرهنگ کاظمی رییس پلیس فتا تهران در این خصوص گفت: هویت ها در فضای مجازی می تواند واقعی‌ای نباشد، برخی از مجرمان سایبری برای رسیدن به اهداف شوم و کسب مال غیرمشروع با هویت های جعلی و عناوین گمراه کننده و تبلیغات دروغین در برای کلاهبرداری از شهروندان اقدام می کنند.

وی افزود: قبل از هرگونه خرید و فروش اینترنتی از انتقال واریز پول به حسابتان اطمینان پیدا کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز