خبرگزاری کار ایران

حناچی خبر داد:

توافق اولیه در زمینه دیون دولت به شهرداری حاصل شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۳۳۲

شهردار تهران در خصوص بدهی‌های دولت به شهرداری گفت: اکنون سازمان حسابرسی در حال بررسی در این رابطه است و توافق اولیه فعلا 2200 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه صد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: بر اساس قولی که به شورای شهر داده بودیم بودجه شهرداری برای سال 98 امروز تقدیم شورا شد، تلاش این بوده که بودجه با واقعیت‌ها منطبق باشد. همچنین با توجه به اینکه برنامه سوم شهرداری اخیرا به تصویب رسیده است، تلاش کردیم تمامی اهداف این برنامه را مدنظر قرار دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه سقف بودجه امسال شهرداری 18 هزار و 930 میلیارد تومان است، گفت: با توجه به اینکه بودجه سه سال ثابت مانده بود و همچنین با توجه به تورم‌های اقتصادی تصور می‌کنم جا داشت افزایش یابد.

وی با بیان اینکه امسال 9 درصد سقف بودجه را افزایش دادیم، گفت: در این بودجه رشد هزینه‌ها 8 درصد، رشد بخش‌ تملک‌های دارایی و سرمایه‌ای 3 درصد، بخش رشد بخش‌ تملک‌ و دارایی‌ های مالی 9 درصد و رشد بودجه شرکت های شهرداری 11 درصد است. بودجه عمده افزایش بودجه هم به بخش حمل و نقل عمومی، توسعه بخش ریلی و مترو و دوچرخه و پیاده اختصاص دارد.

او در پاسخ به این سوال که چرا مردم توسعه‌ای را که گفته می‌شود در مترو ایجاد شده است نمی‌بینند به شوخی بیان کرد: به این دلیل که همه آن زیر زمین است.

حناچی با اشاره به اینکه بودجه حمل و نقل نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است اظهار داشت: ما با دست خالی این کار را انجام می‌دهیم. پس از هزینه‌های حقوق و دستمزد 70 درصد از اعتبارات هزینه‌ای را که باقی می‌مانند به بخش حمل و نقل اختصاص می‌دهیم. ما روزانه 2 میلیون مسافر را در مترو جابجا می‌کنیم و می‌خواهیم به نقطه هدف 7 میلیون نفر برسیم به همین دلیل لازم است 2 هزار واگن اضافه شود و همچنین نیاز به 3 هزار اتوبوس هم داریم.

شهردار تهران افزود: عمده کمک‌های دولت در این حوزه از طریق فایناس است. بودجه سال 98 هنوز از تصویب مجلس عبور نکرده اما به نکات خوبی در کمیسیون تلفیق رسیده‌ایم.

وی همچنین در خصوص بدهی‌ها و دیون دولت به شهرداری گفت: سازمان حسابرسی در این زمینه در حال بررسی است  و به هر نتیجه‌ای که برسد دولت آن را می‌پذیرد، اما ما قبل از این چنین حرکتی نداشتیم و به همین دلیل این اتفاق خوبی است. اکنون در رقم بالای 2200 میلیارد تومان بدهی دولت، به توافق رسیده‌ایم.

وی همچنین اظهار کرد: بانک‌ها و تعهدات مالی مانع استفاده از اوراق مشارکت می‌شوند، اما در خصوص بخشی از آن در حال مذاکره هستیم.

حناچی در رابطه با یکسان سازی مزار شهدا نیز گفت: ما پیگیری خاصی در این رابطه نداشتیم اما سیاست رهبری را تعقیب خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش عوارض در سطح شهر گفت: اساسا نگاه ما در حوزه طرح ترافیک، سلامت شهروندان است اگر تعداد روزهای آلوده افزایش یابد، خطر آن مستقیما متوجه مردم می‌شود. آمار نشان می‌دهد روزهای آلوده 20 درصد کمتر شده و بهتر است گاهی این خبرهای مثبت را دنبال کنیم و کمتر به اخبار منفی بپردازیم. امسال درآمد ما در بخش طرح ترافیک کمتر بوده اما به دلایل مختلف از جمله معاینه فنی خودروهای شخصی و مجهز شدن دوربین‌ها آلودگی هوا بهتر شده البته کمک باد هم در این رابطه موثر بوده است.

حناچی در خصوص جایگزینی طرح زوج و فرد با محدود دوم طرح ترافیک که دیروز به تصویب رسید، گفت: این طرح قرار است از اول تابستان سال 98 اجرا شود طرح زوج و فرد در کوتاه مدت تاثیرگذار بود اما تاثیر دائمی روی آلودگی هوا نداشت در خصوص طرح جدید ساعت‌ها بحث کردیم و نهایتا به سندی که دیروز به تصویب رسید، رسیدیم

وی اضافه کرد: اینکه اجرای طرح جدید از اول تابستان است، به معنای این است که فضا برای بحث و جدل در خصوص طرح جدید گذاشته‌ایم البته اینکه طرح زوج و فرد حذف شد توافق مهمی است و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، پلیس راهور و ... در خصوص آن اجماع داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز