خبرگزاری کار ایران

تعریف مرزبانی جزء مشاغل سخت در دستور کار/ نامگذاری روز "مرزبانی" مصادف با ولادت امام سجاد (ع)

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۴۸۸

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تعریف مرزبانی جزء مشاغل سخت و نامگذاری روز ولادت امام سجاد (ع) به "مرزبانی" در دستور کار است، گفت : باید مشکلات مرزی را به صورت راهبردی پیگیری و حل کنیم.

به گزارش ایلنا، حشمت الله فلاحت پیشه؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد مرزبانی با سردار "قاسم رضایی" فرمانده مرزبانی ناجا دیدار و گفت و گو کرد.

 سردار "قاسم رضایی" در این دیدار با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: ایران اسلامی ضد استکبار است که این منش و روش از آرمان‌های عمیق انقلاب اسلامی است.

وی افزود: هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران اسلامی تهدیدات برون مرزی ندارد و موقعیت جغرافیایی و نفوذ آمریکا و اسرائیل بر کشورهای همسایه تهدیدات در مرزهای ما را دو چندان کرده که می طلبد نگاه ویژه ای به مرزهای کشور داشته باشیم.

فرمانده مرزبانی ناجا بیان کرد: بیشترین تهدیدات و درگیری های مرزی در حوزه غرب، جنوب شرق و شرق کشور است که با وجود این هجمه از تهدیدات، با عنایت خداوند متعال، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، هوشیاری نیروهای مسلح به ویژه مرزبانان امنیت مطلوبی درکشور حاکم است اما شایسته است از مرزبانی و مرزبانان در بحث مسائل حقوقی و معیشتی حمایت  بیشتری شود.

سردار رضایی، دیپلماسی مرزی را در تأمین امنیت مرزها مهم دانست و تأکید کرد: وزارت خارجه باید بستر ارتباط دیپلماتیک مرزی را با کشورهای همسایه ایجاد کند تا زمینه ساز توسعه امنیت مرزی، ایجاد گشت های مشترک و ... فراهم شود.

وی، نقش رسانه های خبری و تصویری را در کاهش جرایم مرزی تأثیرگذار دانست و گفت: آشنایی مرزنشینان با قوانین و مقررات مرزی زمینه ساز کاهش جرایم مرزی است که رسانه ها بایستی به ویژه رسانه ملی، توجه ویژه ای به حوزه مرز، مرزنشینان و مرزبانان داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس در ادامه این نشست، حشمت الله فلاحت پیشه نیز اظهار داشت: شاهد مظلومیت مرزبانی و مرزبانان در مرزها هستیم که چگونه با ایثارگری و جانفشانی، امنیت ملی را برای کشور تأمین می‌کنند.

وی با تأکید بر داشتن راهبردهای هدفمند در مرز، گفت: باید تامین حداقل های قانونی، تجهیزاتی و بودجه ای مرزبانی را به یک راهبرد تبدیل کنیم تا بتوانیم قدردان زحمات‌ مرزبانان باشیم.

نقش دیپلماسی در مرز

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش اعظمی از مشکلات ما در مرزها، مربوط به کشورهای همسایه است که با کمک وزارت امور خارجه و سفارت در حال رایزنی در حل مشکلات مرزی هستیم.

 فلاحت پیشه با اشاره به تأثیر روابط دیپلماسی مرزبانی جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه، اذعان داشت: با توجه به تهدیدات مرزی، دشمن هدف گذاری  هایی  دارد که بحمدالله این توطئه ها  در مرزها خنثی می شود.

الزامات قانونی

وی افزود: در بازدیدی که از مرزها داشتیم مظلومیت و سختی کار مرزبانان را در مرزها مشاهده کردیم که با موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، به دنبال این خواهیم بود که مرزبانی را جزء مشاغل سخت تعریف کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برای  پاسداشت خدمات شبانه روزی مرزبانان در نقطه صفر مرزی، مصادف با تولد امام سجاد (ع) که بیانات ویژه ای در خصوص مرزبانی داشته‌اند؛ این ایام را به نام "مرزبانی" نامگذاری می کنیم.

راه سازی و جاده های مرزی

 فلاحت پیشه با اشاره به اهمیت جاده های مرزی در تأمین امنیت مرزها، بیان داشت: تأمین اعتبارات راه سازی مرزی بسیار مهم است که باید با در نظر گرفتن اعتبارات ویژه، به مرزبانی تخصیص داده شود تا مشکلی برای زمین های کشاورزی مرزنشینان ایجاد نشود.

انتقال آب و برق به مناطق مرزی

وی افزود: بعضی از یگان‌های دور دست مرزی فاقد امکانات آب و برق هستند که دولت ملزم به تأمین این منابع است که این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد تا مشکلات آب و برق در مناطق مرزی مرتفع شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: افتخار دارم در بازدید ها با مرزبانان دیدار می کنم و امیدواریم بتوانیم مشکلات مرزی را به صورت راهبردی پیگیری و حل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز