خبرگزاری کار ایران

پورسیدآقایی در گفتگو با ایلنا:

می‌گویند اگر طرح زوج و فرد راه‌ دررو داشت، متخلفین را رها کنید/اگر طرح پیشنهادی شهرداری جایگزین زوج و فرد می‌شد، خرج مردم کمتر بود

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۷۲۸

محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه عده‌ای مخالف ثبت بدهی افراد برای ورود غیرمجاز به طرح زوج و فرد هستند، گفت: می‌گویند اگر افراد متخلف راه‌ دررو پیدا کردند و پلیس آنها را جریمه نکرد، شهرداری هم کاری به کارشان نداشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اختلافی که میان برخی اعضای شورای شهر تهران با شهرداری در زمینه اخذ عوارض زوج و فرد در سال جاری وجود دارد، گفت: پیشنهاد ما در سال پیش این بود که حلقه زوج و فرد برداشته شود و تبدیل به حلقه دوم طرح ترافیک شود تا رقمی‌که مردم پرداخت می‌کنند، یک سوم طرح ترافیک باشد. اما در نهایت قرار شد زوج و فرد بماند.

محسن پورسیدآقایی افزود: براساس تبصره یک مصوبه عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران، کلیه خودروهای دارای پلاک مخالف در صورتی مجاز به ورود در محدوده زوج و فرد هستند که همانند گذشته برای ورود به محدوده طرح ترافیک، مجوز اخذ کرده و عوارض آن را مطابق این مصوبه پرداخت کنند. ضریب تردد در محدوده طرح ترافیک ۱/۵ است و فرمول خاص خود را دارد. اما ضریب تردد در محدوده زوج و فرد ۰/۵ بود که حذف شد.

وی در ادامه گفت: ما پارسال هم اعلام کردیم که به نفع مردم، ترافیک و مساله آلودگی شهر است که کل طرح زوج و فرد را حذف و جایگزین کنیم. براساس طرح جایگزینی مردم می‌بایست در ۶ روز هفته برای ورود به طرح عوارض پرداخت می‌کردند اما اگر کسی ۶ روز در هفته وارد طرح می‌شد، هزینه‌اش کمتر از کسی می‌شد که براساس طرح زوج و فرد برای ۳ روز تردد در طرح باید عوارض پرداخت می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در توضیح این موضوع اظهار داشت: براساس طرحی که ما پیشنهاد دادیم و ضریب تردد در آن ۰/۵ (یک‌سوم) بود، اگر فرد هر ۶ روز هفته یک‌سوم عوارض طرح ترافیک را پرداخت می‌کرد، هزینه او به اندازه ۲ روز کامل ورود به طرح ترافیک مرکزی می‌شد. اما الان که افراد ۳ روز پول نمی‌دهند، اگر برای ۳ روز مخالف پلاک عوارض کامل را پرداخت کنند، به اندازه سه روز کامل پول می‌دهند. این استدلالی بود که ما داشتیم و به همین دلیل گفتیم طرح زوج و فرد برداشته شود.

پورسیدآقایی در بخش بعدی سخنان خود گفت: طرح زوج و فرد در ۱۳ سالی که اجرا شده، به همین شکل بوده است و اگر کسی بخواهد در روز مخالف پلاک خود وارد آن شود، باید طرح ترافیک خریداری کند. این تبصره همیشه در قانون بوده است. ما پیشنهاد دادیم این را بردارند که قبول نکردند.

وی تاکید کرد: عده‌ای مخالف ثبت بدهی افراد متخلف هستند و می‌گویند اگر کسی توانست برای ورود غیرمجاز به طرح زوج و فرد راه‌دررو پیدا کند، رهایش کن. آنان می‌گویند اگر پلیس متخلف را جریمه کرد که هیچ؛ اگر نکرد، شهرداری رهایش کند تا برود و نباید به حق ملت بچسبد.

به گزارش ایلنا، در ماده ۲ مصوبه «تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران» آمده است:

عوارض تردد وسایل نقلیه در هریک از محدوده‌های موضوع این مصوبه در هرروز برابر است با حاصل‌ضرب نرخ پایه به مبلغ دویست هزار (۲۰۰/۰۰۰) ریال (با احتساب ۲۰ درصد عوارض توسعه حمل‌ونقل ریلی) در ضریب مربوط به محدوده تردد، ضریب مربوط به ساعت تردد، ضریب مربوط به میزان آلایندگی وسیله نقلیه و ضریب مربوط به زمان پرداخت.

ضریب تردد در محدوده طرح ترافیک ۱/۵ است و ضریب تردد در محدوده طرح زوج و فرد ۰/۵ بود که این ضریب حذف شد. جدول مربوط به محدوده تردد و تبصره یک ماده ۲ مصوبه در تصویر زیر قابل مشاهده است:

 

می‌گویند اگر طرح زوج و فرد راه‌ دررو داشت، متخلفین را رها کنید/اگر طرح پیشنهادی شهرداری جایگزین زوج و فرد می‌شد، خرج مردم کمتر بود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز