خبرگزاری کار ایران

هاشمی مطرح کرد:

بازگشت به آزاداندیشی، آرمانگرایی و پیوند مردم و مسئولان

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۴۱۴

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم در چهلمین سالگرد انقلاب انتظار بازگشت به آرمانها، خلقیات و مشی ابتدای انقلاب، در آزاد اندیشی آرمانگرایی، مدارا و پیوند مردم و مسئولان را دارند.

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصدو بیستمین جلسه شورا با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالروز بازگشت امام خمینی به ایران اسلامی و دهه فجر گفت: چهلمین سال برای وجود انسانی و زندگی عقلایی، بلوغ و کمال شخصیت، رشد و توانمندی محسوب می شود و ما باید در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حدیث بالندگی و بلوغ و تکامل انقلاب را برای نسل جدید و آیندگان جامعه روایت کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به آیین رونمایی از اسناد شورای انقلاب که روزگذشته در خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد گفت: روز گذشته شاهد روایت عبارت زیبایی از این حکایت بودیم، گردهمایی اعضای شورای انقلاب که مادر تمامی مجامع قانونگذاری و تصمیم گیری جمهوری اسلامی محسوب می شود، نشان داد که خانواده انقلاب به رغم همه تفاوتها و اختلاف سلایق در نگرش و بینش، ظرفیت همدلی و همراهی را دارد، حضور چهره ها و خانواده هایی که تلاش شد از قطار انقلاب پیاده شوند اما نشان دادند هنوز دل در گرو ایران اسلامی و انقلاب شکوهمند مردم دارند، بارقه امیدی بود که می تواند آغاز تقویت وفاق ملی وهمدلی در جامعه ما شود.

محسن هاشمی گفت: واقعیت آن است که ساختن فردایی بهتر برای ایران و ایستادگی در برابر زیاده خواهی بیگانگان، جز با مشارکت و همراهی همه آحاد واقشار و دلسوزان جامعه ممکن نمی شود و حذف سلیقه ای هر نگرش وتفکری از این مسیر، مانند کنده شدن آجر و ستونی از این بنای عظیم و حاصل رنج ملت وخون شهدای ایران زمین است.

به گفته وی چهلمین سال انقلاب را نباید تنها در جشن و مراسم و گرامیداشت محدود کرد، انتظار مردم از مسئولان فراتر از کلام و شعار است، انتظار بازگشت به آرمانها، خلقیات و مشی ابتدای انقلاب، در آزاد اندیشی، آرمانگرایی، مدارا و پیوند مردم و مسئولان است.

البته مسئولان ارشد قضایی کشور نویدهای امیدوار کننده ای در مورد افزایش سعه صدر و مدارا در حاکمیت می دهند و امیدواریم هرچه سریعتر این نوید به عرصه اجرا برسد و شکافها و چالشهایی که بر وحدت و همدلی بخشی از مردم با حاکمیت ترک ایجاد کرده است، ترمیم شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری نیز باید در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، بلوغ خود را در کارامدی خدمت و عبور از سطحی گرایی وکلیشه سازی در فعالیت نشان دهد افزود: ما دیگر منابع، انرژی ونیازی به فعالیتهای صوری وکلیشه روزمره نداریم، شهروندان به حق متوقع خدمت بهتر وتحول در ساختار مدیریت شهری هستند و مهمترین وظیفه ما امروز، جلوگیری از ناامیدی مردم نسبت به ایجاد تغییر وتحول از طریق صندوقهای رای است.

محسن هاشمی افزود: باید نقائص خود را بپذیریم، سال گذشته ودر همین ایام عرض کردم که باید صدای اعتراض مردم را بشنویم وامروز خوشبختانه بسیاری از مسئولان به این نتیجه رسیده اند که بجای فرافکنی و خودداری از پذیرش مسئولیت، باید با مردم صادق باشند.

رییس شورای اسلامی شهر یادآور شد:  سه ضلع مثلثی که باعث موفقیت انقلاب اسلامی شد، هنوز می توانند نقش آفرینی کنند. لطف خداوند همچنان شامل حال این ملت فداکار است، مردم همچنان دلبسته آینده ایران و آماده تلاش برای فردایی بهتر برای فرزندانشان هستند و رهبری حکمیانه نظام نیز می تواند این جریان را بخوبی مدیریت کند، اگر نخبگان و بدنه مدیریتی کشور،از اختلافات، نگرش حذفی، سیاسی و باندی عبور کنند، می توانیم سطح بهتری از خدمت را به مردمی که لیاقتی بیش از وضعیت فعلی دارند، ارائه کنیم.

محسن هاشمی با اعلام حضور اعضای شورا و مدیران ارشد شهرداری تهران فردا در مرقد امام خمینی گفت: در این حضور مدیریت شهری آغاز اراده برای فردایی بهتر را به ظهور می رسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز