خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیته محیط زیست شورای شهر مطرح شد؛

کاهش برداشت غیرمجاز کتفی‌ها از پسماندها براساس طرح تجمیع

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۰۷۹

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از کاهش برداشت غیرمجاز کتفی‌ها از پسماندها خبر داد.

به گزارش ایلنا، پنجاهمین جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با حضور رئیس، دبیر و مشاوران این کمیته و همچنین رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که به بررسی گزارش عملکرد سازمان مدیریت پسماند و معاونت‌های مناطق ۳، ۱۳، ۲۱ و ۲۲ در رابطه با طرح تجمیع خدمات پسماند اختصاص داشت، سید آرش حسینی میلانی گفت: کمیته محیط زیست و خدمات شهری در آذر ماه گذشته در رابطه با طرح تجمیع، جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان مدیریت پسماند و معاونت‌های خدمات شهری مناطق برگزار کرد که در جلسه امروز درصدد دریافت گزارش پیشرفت آن و همچنین اطلاعات مالی - قراردادی، نحوه کیفیت خدمات و... هستیم.

وی افزود: همچنین نشست مشترکی با کمیسیون فرهنگی - اجتماعی و شهرداری برگزار شد که طی آن مقرر گردید مناطق ۳، ۱۳، ۲۱ و ۲۲ در بحث تفکیک از مبدا و مشارکت اجتماعی اقدامات جدی‌تری را دنبال کنند تا در سال آینده با چشم‌انداز روشن‌تری در این باره مواجهه باشیم.

در ادامه این نشست، رضا عبدلی رئیس سازمان مدیریت خدمات پسماند و دیگر مسئولان این سازمان و همچنین معاونت‌های خدمات شهری چهار منطقه شهرداری تهران، به تشریح اقدامات انجام شده براساس طرح تجمیع از جمله طراحی اپلیکیشن، نتایج مالی تجمیع قرارداد با پیمانکاران مربوطه، مقایسه میزان حجم پسماند جمع‌آوری شده در دو ماه نخست اجرای طرح نسبت به قبل پرداخته و کاهش کتفی‌ها، کاهش هزینه‌ها و افزایش میزان پسماند خشک جمع‌آوری شده را از جمله امتیازات اجرای طرح تجمیع طی دو ماه گذشته برشمردند.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه این جلسه اظهار داشت: طرح تجمیع از درون سازمان مدیریت خدمات پسماند زاده شده و محصول خرد جمعی سازمانی است و تلاش می‌شود که این طرح به سرانجام برسد چراکه نتایج طرح تجمیع برای شورای پنجم مهم است و نقش کلیدی را در تصمیم‌گیری‌های آتی ایفا می‌کند.

حسینی میلانی طرح تجمیع و تدوین طرح جامع مدیریت خدمات پسماند را دو اقدام در حال پیگیری در رابطه با مسئله پسماند در شهر تهران برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه علیرغم تخصیص اعتبارات فراوان در امر فرهنگ‌سازی برای تفکیک از مبدا در سال‌های گذشته شاهد تغییر روند و اصلاحات جدی نیستیم که لازم است اقدامات لازم و جدی‌تری در این رابطه با همکاری و هماهنگی دیگر بخش‌ها انجام شود.

این عضو شورای شهر با تأکید بر ضرورت گزارش‌دهی مرتب و منظم بر اساس شاخصه‌ها و مبتنی بر عدد و رقم به صورت شفاف و قابل ارایه به افکارعمومی خاطرنشان کرد: ما هم‌اینک باید بر رفع موانع موجود بر سر راه طرح تجمیع خدمات پسماند متمرکز شویم.

حسینی میلانی با بیان اینکه برداشت غیرمجاز کتفی‌ها از پسماندها براساس طرح تجمیع کاهش یافته است، بر ضرورت ارائه گزارشی دقیق و شفاف براساس اطلاعات قراردادی و انجام پایش‌های مالی تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در بحث فرهنگی مدیریت پسماند و ردیابی آنها در اثربخشی مسئله، امر مهمی است که انتظار داریم در مناطق پایلوت مورد پیگیری قرار گیرد چراکه بدون مشارکت مردمی و آگاهی‌بخشی طرح تجمیع به نتیجه نمی‌رسد‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز