خبرگزاری کار ایران

در همایش به رنگ سپید مطرح شد؛

هلال‌احمر بیشترین نقش را در حوادث طبیعی ایفا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۹۹۲

همایش به رنگ سپید با حضور سرپرست وزارت بهداشت، رییس جمعیت هلال احمر و سرپرست نظام پزشکی صبح امروز در دانشکده داروسازی دانشگاه بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ظفرقندی، سرپرست نظام پزشکی در همایش به رنگ سپید گفت: جامعه پزشکی اعم از امدادگر صحنه تا پرستار یک تیم پزشکی محسوب می‌شوند که اگر این افراد باهم نباشند این تیم تشکیل نمی‌شود و هدف این تیم، تسکین آلام مردم است.

وی در ادامه اظهار کرد: هیچ چیزی بالاتر از این نیست که مادری ببیند فرزندش به دستان جمعیت هلال احمر درمان می شود.

ظفر قندی تصریح کرد: اوج کرامت انسان زمانی است که بدون هیچ چشم داشتی به صورت داوطلبانه به مردم کمک کنیم که در این زمینه جامعه پزشکی سابقه ای طولانی دارد.

وی گفت: باید خدمات جامعه پزشکی بیان شود زیرا سرمایه‌ای اجتماعی هستند.

سرپرست نظام پزشکی گفت: طی بررسی ها در اعتماد عمومی مردم، رتبه اول معلمان، رتبه دوم اساتید دانشگاهی و رتبه سوم به جامعه پزشکی تعلق دارد، در حالی که جامعه پزشکی نیز جزو اساتید دانشگاهی محسوب می شوند.

وی در ادامه گفت: تفاهم نامه‌ای میان سازمان نظام پزشکی و جمعیت هلال احمر منعقد شده تا در بحران‌ها بتوانیم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

همچنین ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت در این همایش گفت: هلال احمر بزرگترین تشکل مردم نهاد است که در همه عرصه ها حضور پررنگی داشته و شاهد خدمات بسیار و ارزشمند در تمامی حوادث طبیعی از این مجموعه بوده ایم.

وی در ادامه در خصوص حضور هلال احمر در حادثه زلزله کرمانشاه تصریح کرد: اولین افرادی که در این حادثه شاهد حضورشان بودیم، نیروهای هلال احمر بودند.

ایازی همچنین گفت: هلال احمر بیشترین نقش را در بکار گیری نیروها در حوادث طبیعی داشته و هلال احمر ایران در جهان به عنوان هلال احمر خوب شناخته شده است.

وی در ادامه بیان کرد : ۲۴۳ گروه داوطلب پزشکی در نقاط مختلف داریم که با سازماندهی نقش های مهمی را ایفا می کنند و ویژگی این افراد که برای مردم نیز مهم است روحیه ارزشمند آنان است، زمانی که درخواست تعدادی نیروی متخصص برای زلزله کرمانشاه داشتیم افرادی با روحیه های بسیار خوب اعزام شدند.

ایازی تصریح کرد: طرح سلامت یاران برای خدمت بهتر در نظر گرفته شده و امیدواریم در قالب این طرح ها بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.

علی اصغر پیوندی در ادامه گفت: امیدواریم ریل گذاری جدید برای خدمات بهتر ایجاد شود زیرا حلقه پزشکی، وسعت زیادی دارد و همه در نظام سلامت تلاش دارند مشکل مردم را حل کنند.

وی در ادامه گفت: اگر به ۴۰ سال گذشته باز گردیم متوجه می شویم که افتخارات بسیاری داشتیم قبل از انقلاب نیز جمعیت هلال احمر و پزشکان و پیرا پزشکان خدمات ارائه می دادند اما تفاوت آن با اکنون این است که آنان توانستند در فضای بازتر، خدمت آزادانه ای را به مردم ارائه دهند.

پیوندی، جامعه پزشکی و هلال احمر را دو ارگان مردم نهاد دانست و بیان کرد: این دو ارگان با هدف خدمت به مردم فعالیت مشترک دارند و افرادی بدون هیچ منتی خدمت می کنند و قابل تقدیر  و تشکر هستند‌ ضمن اینکه برای خود و خانوادشان باقیات و صالحات را فراهم می کنند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های هلال احمر گفت : هلال احمر خدمات بسیار خوبی به مردم در ایام اربعین و راهپیمایی در نجف، کربلا و سامرا به واسطه خدمت بی منت انجام دادند و امسال نیز با هزار و ۴۰۰ نفر پزشک و پیراپزشک به ارائه خدمت پرداختند و منشا خیر شدند.

او در ادامه گفت:هلال احمر در حل مشکلات زیست محیطی، برای مردم سیستان نقش اساسی ایفا کردند. همچنین جامعه پزشکی در حوادث همیشه حضور دارند و در مجموع همه این فعالیت‌ها در فضای تعاملی با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی بوده است، اگر این فضای همدلی وجود نداشته باشد قطعا نتیجه‌ای هم وجود نخواهد داشت.

وی در پایان یاداور شد: هلال احمر آمادگی دارد که اگر هر کدام از پزشکان  اعلام آمادگی برای خدمت داشته باشند، هلال احمر آنها نیز را حمایت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز