خبرگزاری کار ایران

علیرضا رشیدیان خبر داد:

انگشت‌نگاری از حجاج در کشور از سال آینده

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۷۰۹

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ایام حج سال آینده، انگشت‌نگاری از حجاج در داخل کشور انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا رشیدیان یکشنبه شب در دیدار با علما و مراجع عظام تقلید درقم از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سعودی‌ها خبر داد و افزود: در مذاکرات انجام شده تلاش کردیم تا بیشترین امتیازات مورد انتظارمان را دریافت کنیم که از جمله مهمترین آنها استقرار دفتر حج و زیارت در کشور عربستان است.

وی با بیان اینکه سال آینده حدود 85 هزار تن به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند و تلاش می‌کنیم 10 هزار تن دیگر به این آمار افزوده شوند، خاطرنشان کرد: با وجود افزایش شدید قیمت‌ها و نرخ ارز، برای کاهش منطقی قیمت‌ها بسیار تلاش کرده‌ایم و اعزام حجاج کمتر از 30 میلیون تومان خواهد بود.

رشیدیان بر استفاده از فضای معنوی حج و زیارت برای مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی دشمنان و تقویت باورهای دینی مردم تأکید کرد و گفت: امیدواریم تمامی سفرهای معنوی با عزت و کرامت و امنیت برای مردم کشورمان همراه باشد.

وی در پایان با بیان اینکه با اصلاح ساختارها و فرآیندها می‌خواهیم که همه عاشقان با هر سطح درآمدی بتوانند به زیارت عتبات بروند، تصریح کرد: با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده تلاش می‌کنیم تا سفرهای زیارتی سوریه نیز با تعداد محدود از سر گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نیز در این دیدارها با بیان اینکه میلیون‌ها نفر از مردم ما در مراسم حج و اربعین و در طول سال به سفرهای زیارتی می‌روند، گفت: تلاش می‌کنیم تا برابر هجمه فرهنگی دشمنان علیه مکتب اهل‌بیت(ع)، همه مردم به‌ویژه جوانان را با معارف ناب الهی هرچه بیشتر آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی‌عسگر با اشاره به حضور مؤثر روحانیان، مداحان و خادمان فرهنگی در سفرهای زیارتی، اظهار داشت: هر روز صبح و شام در حرمین شریفین کربلا و نجف، خطبا و مداحان برجسته کشورمان برنامه اجرا می کنند.

وی با بیان اینکه شبکه مطمئنی در خدمت‌رسانی فرهنگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی در سازمان حج و زیارت شکل گرفته، خاطرنشان کرد: در سفر معنوی حج تلاش کرده‌ایم تا با صرفه جویی و کم کردن هزینه‌ها، قیمت‌ها را کاهش داده و از دولت درخواست کرده‌ایم تا ارز ارزان‌قیمت‌تری را در اختیار ما قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز