خبرگزاری کار ایران

غلامی مطرح کرد:

ضرورت آموزش مدیران ستادی و دانشگاهی در بدو پذیرش مسئولیت جدید

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۱۹۶

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: آموزش مدیران ستادی و دانشگاهی در بدو پذیرش مسئولیت جدید با هدف آشنایی با حوزه تحت مدیریت و اطلاع از قوانین و ضوابط یک ضرورت به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی روز شنبه در سومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت علوم گفت: اعضای هیأت علمی که در دانشگاه‌ها به عنوان مدیر گروه، مدیر بخش یا رئیس دانشکده منصوب می‌شوند، باید با گذراندن دوره آموزشی یک ماهه با شیوه‌های نوین، علمی و حرفه‌ای اجرایی و مدیریتی در مسئولیت جدید آشنا شوند.

وی افزود: آشنایی با ضوابط و قوانین، اختیارات و محدودیت‌ها می‌تواند در بهبود عملکرد مدیران مؤثر باشد و مدیران با اطلاع از قوانین، خلاقیت و نوآوری‌های مدیریتی خود را پیاده‌سازی کنند.

وزیر علوم با تاکید بر محوریت قانون ساختار و وظایف وزارت علوم و قانون تشکیل هیات‌های امنای دانشگاه‌ها اظهار داشت: مسائل مربوط به اصلاح ساختار اداری دانشگاه‌ها، با مذاکره و گفت‌وگو با مدیران سازمان امور اداری و استخدامی در راستای تفاهم و با تصویب هیات‌های امنا اجرایی شود.

غلامی اضافه کرد: آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت علوم شبکه بزرگی از ذینفعان و مجریان شامل دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، دانشجویان و اعضای هیئت علمی را در بر می‌گیرد؛ بنابراین بررسی تمام ابعاد تصمیم‌گیری‌ها در شوراهای مختلف ستادی ضرورت دارد.

در ادامه این نشست، دبیران کمیته‌های پنجگانه شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت علوم، گزارشی از روند جلسات و برنامه‌های کمیته خود ارائه کردند و اعضای شورا به تبادل نظر در خصوص موارد مطرح‌شده پرداختند.

تقویت میز خدمت مجازی، توسعه برنامه دولت الکترونیک، پیشبرد برنامه‌های منشور حقوق شهروندی، اجرای برنامه اصلاح ساختار نیروی انسانی و تقویت شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران و کارکنان از جمله مواردی بود که در سومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت علوم مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز