خبرگزاری کار ایران

بطحایی در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

برخی مطالب کتاب‌های درسی ضروری نیست

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۱۷۰

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: متأسفانه امروز مطالبی را در کتاب‌های درسی می‌بینیم که وجود آن ضروری نیست و باید بسیاری از ضروریات امروز جامعه جایگزین آن شود.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان نهضت سوادآموزی که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با تجلیل از خدمات هشت ساله علی باقرزاده گفت: کارهای بسیار خوبی در هشت ساله اخیر در حوزه سوادآموزی صورت گرفته است و با تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی به‌ فرمان حضرت امام خمینی (ره)، دستاوردهای خوبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم و این‌ یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: هر چند دستاوردهای خوبی در حوزه سوادآموزی داشتیم اما موانعی در این مسیر وجود دارد که باید برطرف شود و امید است روزی فرارسد که هیچ فرد بی‌سوادی در کشور نداشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: باید تلاش شود تا افراد نسبت به تفاوت سواد و بی‌سوادی واقف شوند و برای سواددار شدن انگیزه و علاقه لازمه را داشته باشند.

بطحایی ادامه داد: مهارت‌آموزی در نهضت سوادآموزی باید جز لاینفک این سازمان باشد هرچند بخش مهمی از این نقیصه به آموزش‌های ما در مدرسه برمی‌گردد.

وی افزود: متأسفانه امروز مطالبی را در کتاب‌های درسی می‌بینیم که وجود آن ضروری نیست و باید بسیاری از ضروریات امروز جامعه جایگزین آن شود.

این عضو دولت تدبیر و امید اضافه کرد: بسیاری از اوقات دانش‌آموزانی که مدال‌های مختلف را در رقابت‌ها کسب کرده‌اند از اداره یک زندگی ساده ناتوان هستند و بسیاری از مهارت‌های اولیه زندگی و اجتماعی را نمی‌دانند و گاهی اوقات نیز نبود این مهارت‌ها مشکلات اساسی در زندگی افراد به وجود می‌آورد.

بطحایی ادامه داد: سازمان نهضت سوادآموزی باید بیش‌ از پیش به آموزش مهارت‌های اجتماعی بپردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز