خبرگزاری کار ایران

برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از ۱۲ بهمن

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۰۹۲

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برپایی هفتمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست خبری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب که در هنرستان هنر و رسانه تهران برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین برنامه ما در دهه فجر، برپایی مدرسه انقلاب است و مهم‌ترین اتفاق نیز در این راستا این است که که دانش‌آموزان به روایت‌گری آرمان‌های انقلاب اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ۴ بخش برپا می‌شود، گفت: «دیروز ما» شامل شامل رستاخیز سقوط و اسوه‌های انقلاب، «امروز ما» شامل آفتاب ولایت، دیوار فریاد و موج پنجم، «مجاهدان سایبری» شامل فرصت‌های فضای مجازی، تهدیدهای فضای مجازی و راه‌های مقابله  و «فردای ما» شامل انصار المهدی، ویژگی‌های منتظران، سیمای حکومت مهدوی و اربعین حسینی‌ است.

تاریخی ادامه داد: بخش «رستاخیز سقوط» شامل فساد اقتصادی، فساد سیاسی و وابستگی، بخش «اسوه‌های انقلاب» شامل شخصیت حضرت امام و ایران، شهدای شاخص و بزرگان انقلاب و «آفتاب ولایت» شامل ولایت فقیه و نقش‌آفرینی رهبری، بخش «دیوار فریاد» شامل دشمن شناسی و عرصه‌های نفوذ دشمن، راه های مقابله و بخش «موج پنجم» شامل نقش دهه شصتی‌ها، سبک زندگی ایران اسلامی، تولید ملی و کالای ایرانی و تبیین هنرمندانه نظریه مقاومت است.

وی با ییان اینکه در دوره متوسطه اول جشن‌های انقلاب و در دوره متوسطه دوم نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب برپا می‌شود، افزود: تا کنون ۴ هزار مدرسه است برای برپایی مدرسه انقلاب ثبت‌نام کردند و ثبت‌نام تا ۱۲ بهمن ادامه دارد، همچنین نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن و برای برخی از نمایشگاه‌های باکیفیت تا آخر بهمن ادامه دارد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به بخش ویژه نمایشگاه مدرسه انقلاب اشاره کرد و گفت: بخش ویژه شامل چهل‌برگ، هویت بانوی مسلمان و آیه سال است که چهل برگ شامل «پویش در خواب بیند پنبه‌دانه»، «دستاوردهای معنوی انقلاب شامل هویت، استقلال و امنیت» و «خرمشهرها در پیش است شامل جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی»، «چهل سال چالش، چهل سال پیروزی» و «پاسخگویی به شبهات»

وی اضافه کرد: هویت بانوی مسلمان شامل «الگوی سوم زن یعنی نه برداشت شرقی‌ها و غربی‌ها  از زن»، «ضریح بی‌نشان(تبیین الگوی حضرت زهرا(س))» و «جاهلیت مدرن» است و و بخش بعدی آیه سال است که شامل آیه آخر سوره فتح و بخش کتابخوانی «جوانه‌ها» با محوریت آیه سال است.

تاریخی با بیان اینکه سایت مدرسه انقلاب را رونمایی کردیم،خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سایت مدرسه انقلاب، اطلاعات لازم درباره نمایشگاه مدرسه انقلاب را کسب کنند.

وی از برپایی جشن انقلاب با هدف تقدیر از دست‌اندرکاران برپایی مدرسه انقلاب نیز در ایام بهمن خبر داد و گفت: با همکاری شبکه امید، برنامه تلویزیونی «مدرسه انقلاب» هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ به مدت نیم ساعت پخش می‌شود و هر روز نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب معرفی می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از فراخوان تئاتر با محوریت «سرباز کوچک امام» برای دانش‌آموزان پسر و «راز درخت کوچک» برای دانش‌آموزان دختر و فراخوان داستان انقلاب که تاریخ شفاهی انقلاب است، خبر داد و اظهار کرد: مهلت ارسال فراخوان‌های تا پایان بهمن است.

وی همچنین به کاردوی آموزشی مدرسه انقلاب اشاره کرد و گفت: یک هزار دانش‌آموز ثبت‌نام کردند که در ابتدا محل‌های مرتبط با انقلاب در شهرهای خود را بازدید کرده و بعد از آن به تهران می آیند و مکان‌های مختلف که تأثیر در روند انقلاب داشتند را بازدید می‌کنند.

تاریخی از طرح پاسخگویی آنلاین به شبهات دانش‌آموزان در سامانه همراز و از طریق شماره تلفن ۰۲۵۳۷۱۱۴۹ خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین ۳۰۰ مبلغ به شهرهای مختلف جهت پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان در ایام دهه‌فجر اعزام می‌شوند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از چاپ و توزیع کتاب پرسمان دانش‌آموزی که ۱۲۰ سوال دانش‌آموزی است و همچنین کتاب جوانه با محوریت آیه سال که مربوط استکبارستیزی است، خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز