خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

ایران با الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت جزو ۵ کشور برتر جهان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۳۵۸

دبیر اولین همایش دریچه‌ای به فردای نظام سلامت ایران عنوان کرد:در حال حاضر دغدغه‌ای که سلامت جهان را تهدید می‌کند تغییرات وضعیت بیماری‌ها، نوع بیماری و تغییر الگوی زندگی‌ها است.

به گزارش ایلنا، علی دباغ در همایش دریچه‌ای به فردای نظام سلامت ایران با رویکرد ایرانی اسلامی پیشرفت اظهار داشت: سرعت بالای رشد علم در دنیا باعث می‌شود نتوانیم پیش‌بینی‌های خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت داشته باشیم. مگر اینکه آینده پژوهی را مدنظر قرار داده و از متادولوژی علمی استفاده کنیم.

وی افزود: اقدامات مبتنی بر دانش و مهارت شناخت وضعیت فعلی جهان و ایران و ترسیم اهداف از جمله نکاتی است که در آینده پژوهی مدنظر قرار دارد.

دبیر اولین همایش دریچه‌ای به فردای نظام سلامت ایران گفت: در حال حاضر دغدغه‌ای که سلامت جهان را تهدید می‌کند تغییرات وضعیت بیماری‌ها، نوع بیماری و تغییر الگوی زندگی‌ها است. لذا باید تلاش کنیم بهترین الگوی زندگی را بر اساس فناوری‌ها مورد استفاده قرار دهیم که بهره‌مندی از پیشرفت‌های سلولی مولکولی از جمله این موارد است.

دباغ گفت: جایگاه ما در نظام علمی دنیا بسیار خوب است و در بیشتر شاخص‌ها در منطقه نیز سرآمد هستیم. ولی هنوز تا رسیدن به هدف فاصله داریم.

وی بیان داشت: الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت که ابلاغ مقام معظم رهبری است سبب می‌شود ایران طی ۵۰ سال آینده جزو ۵ کشور برتر جهان شود و تلاش می‌کنیم از طریق آینده پژوهی اقدامات مناسب را در این زمینه انجام دهیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه امیرکبیر ۲۰۰ سال پیش موضوع آینده پژوهی را آغاز کرده است، گفت: موضوعاتی همچون محیط زیست، تغییرات اقلیمی، مباحث آی‌تی سبب شده که تغییراتی در زندگی بشر حاصل شود و این مسئله تغییر وضعیت آموزش عالی را در آینده به همراه دارند چون محتوای علم دچار تغییرات اساسی شده است.

دباغ گفت: مهمترین هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی گسترش فرهنگ آینده نگری است که البته باید توجه داشت که موضوع تحریم‌ها مقطعی بوده و باید تلاش کنیم آن را به فرصت تبدیل کنیم که این موضوع در گرو تلاش دو برابر و برنامه‌ریزی‌های منسجم است و در صورتی که به این اصول توجه شود گسترش فرهنگ آینده نگری به خوبی پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز