خبرگزاری کار ایران

عارف تاکید کرد:

ضرورت استقلال مالی شهرداری‌ها در بودجه سال ۹۸ /انتقاد از طولانی شدن تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۰۴۷

محمدرضا عارف در نخستین نشست کمیته هماهنگی مدیریت شهری که با حضور پیروز حناچی رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران برگزار شد، بر لزوم استقلال مالی شهرداری‌ها در بودجه سال ۹۸ دولت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی در ابتدای این نشست که جمعی از نمایندگان کمیسیون تلفیق مجلس و نمایندگانی از مجمع شهرداران کلانشهرها و شورای عالی استان‌ها نیز در آن حضور داشتند، بر حفظ کارآمدی شهرداری‌ها در رفع مشکلات زیست محیطی و ایجاد زیرساخت‌های خدمات شهری خصوصا توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی درون شهری و حومه در لایحه بودجه سال ۹۸  اشاره کرد و خواستار اعمال اصلاحات قانونی در این لایحه شد.

شهردار تهران با بیان ایرادات این لایحه، موضوعاتی چون عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، موانع انتشار اوراق مشارکت از سوی شهرداری‌ها  و مشکلات آنها برای تضمین استفاد ه از فاینانس و تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت معابر شهری را تشریح کرد.

حناچی در ادامه با بیان اینکه شهرداری های کشور طبق قوانین و مقررات وضع شده همواره به صورت خودگردان و از محل عوارض و بهای خدمات دریافتی از شهروندان و برخی از پرداخت‌های انتقالی مشترک همچون ارزش افزوده و کمک‌های موردی دولت اداره می‌شوند، افزود: از این جهت ضروری است دولت در لوایح بودجه سنواتی حداقل منابع مورد نیاز مدیریت شهری را پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های توسعه زیرساخت‌ها و نگهداشت شهرها را تسهیل کند.

وی در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد با تعامل و هماهنگی مثبتی که مجمع شهرداران کلانشهرها با نمایندگان مجلس و  شورای عالی استان‌ها برقرار کرده است و با توجه به فرصت اندک باقی مانده، ایرادات و موانع مرتبط  با شهرداری‌ها در لایحه بودجه سال آینده از طریق کمیسیون تلفیق مجلس اصلاح و بازبینی شود.

لزوم نگاه روشنفکرانه دولت به استقلال مالی شهرداری‌ها

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  دولت در فضای کنونی باید نگاه روشنفکرانه‌ای به استقلال مالی شهرداری‌ها داشته باشد.

وی به نمایندگان کمیسیون تلفیق توصیه کرد در چارچوب اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی برتقویت بخش خصوصی در کشور و کم کردن تصدی‌گری دولت ، نگاه کارشناسانه‌ای  به اصلاح و بازبینی بودجه در جهت تقویت و تحکیم جایگاه شوراها و شهرداری‌ها داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان تهران خواستار همسویی دولت، مجلس و مدیریت شهری در راستای حل مشکلات مردم شد و افزود: حق مردم بزرگوارمان است که حداقل‌های زندگی شرافتمندانه برای آنان فراهم شود و در این خصوص وظیفه مدیریت شهری بسیار سنگین است.

عارف با بیان اینکه دولت‌ها تمایلی به واگذار کردن مسئولیت‌های خود ندارند، تصریح کرد: آقای روحانی باید ایثارگراانه زمینه تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری را در دولت فراهم کند.

 رئیس مجمع امید از طولانی شدن تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری انتقاد کرد و افزود: متاسفانه برخی موازی کاری‌ها در اداره شهر مانع خدمت‌رسانی مطلوب به مردم است این درحالی است که  شهرداران باید مسئولیت اداره شهر را به عهده بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز