خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

برخی از مصوبات شورا فاقد قابلیت اجرایی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۶۳۹

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی از مصوبات شورا به دلیل تعارضات حقوقی و یا نبود امکانات لازم فاقد قابلیت اجرایی هستند و مناسب است که پیش از تصویب، الزامات کارشناسی آن آماده سازی شود.

به گزارش ایلنا،  جلسه کمیسیون علمی وفناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

سعید رضا عاملی گفت: خوشبختانه در این کمیسیون ظرفیت‌های چند رشته‌ای حضور دارد و می‌توان از این ظرفیت برای حوزه‌های تصمیم سازی استفاده کرد.

وی ادامه داد: ما در حوزه علم و فناوری باید با نگاه حساب شده تری فعالیت کنیم و برای ارائه راهبردهای تصمیم ساز رویکرد دقیقی را داشته باشیم.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: روندهای موجود کشور با سرعت زیادی در حال تحول است و به نوعی با رویکرد تجدد مواجه هستیم که نیاز داریم جایگاه خودمان را در مواجهه با تجدد یا جهان پسا تجدد بازشناسی کنیم و هویت دینی و ملی مان را در این عرصه به خوبی بشناسیم.

عاملی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه علم و فناوری باید توجه کرد که چه مسئله‌ای به درد جامعه متکی به ارزش‌های ایرانی - اسلامی می‌خورد.

وی افزود: یکی از این هدفگذاری‌ها می‌تواند آن مواردی باشد که دین مطرح کرده است و بزرگترین ثواب را رفع کرب و گرفتاری از مردم دانسته است، لذا ما باید بدنبال سیاست‌هایی باشیم که تسهیل کننده امر زندگی مردم است  مزاحمت‌های اداری و بورکراسی را برای مردم کم یا ریشه کن می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: رفع چالش‌های موجود در جامعه باید از موارد جدی برای سیاستگذاری در عرصه علم و فناوری ما باشد و در این زمینه نیز قاعده لاضرر در اسلام به خوبی می‌تواند به دانش ما جهت دهد.

وی ادامه داد: باید به این سؤال پاسخ دهیم که اولویت‌های ما چه میزان با مشکلات و دغدغه‌های مردم ارتباط دارد؟

عاملی گفت: در مقوله فرهنگ نیز با مسائل جدی مواجهیم و در این زمینه توجه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسائلی در جهت تأمین عدالت اجتماعی و کاهش هزینه‌های دستگاه‌ها شاید بتواند مؤثر باشد.

وی افزود: نظام برنامه‌ریزی جدید بر یافتن چالش‌ها و رفع آنها تاکید دارد که ضرورت دارد به این مسئله توجه شود.

عاملی خاطر نشان کرد: درصدد هستیم تا مسیر فعالیت دبیرخانه را با بررسی پیشنهاد سایر دستگاهها اصلاح کنیم و به همین منظور با حدود ۴۰ دستگاه نامه نگاری کرده ایم تا آنها مسائل خود را مطرح کنند و دبیرخانه به پالایش و بررسی تخصصی این موارد اقدام کند.

وی ادامه داد: برخی از مصوبات شورا به دلیل تعارضات حقوقی و یا نبود امکانات لازم فاقد قابلیت اجرایی هستند و مناسب است که پیش از تصویب، الزامات کارشناسی آن آماده سازی شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما از دستگاه‌ها خواسته ایم تا پیشنهادهای خود را جهت تدوین سندهای ملی ارائه دهند و در نظر داریم از این پس پیشنهادات دستگاه‌ها پس از بررسی کارشناسی در دبیرخانه به عنوان لایحه در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط نهادهای ذی نفع ارائه شود ضمن آنکه طرح های شورای های تخصصی و همچنین کمیسیون های دبیرخانه نیز در قالب طرح قابلیت ارائه خواهند داشت.

وی افزود: هدف اصلی از تدوین این برنامه یکپارچه سازی روند تدوین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و چابک کردن روند ها همراه با احراز کیفیت و تامین استانداردهای مرتبط با حوزه سیاستگذاری کلان کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز