خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت بهداشت:

نگاه دولت، تقویت شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری است

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۳۰۴

سرپرست وزارت بهداشت، گفت: تمام تلاش ما در دولت و وزارت بهداشت این است که هیچ وقفه‌ای در تامین داروهای اساسی و مورد نیاز مردم به ویژه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج وجود نداشته باشد.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی در حاشیه نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری اظهار داشت: اگرچه مشکلاتی در کل کشور در حوزه اقتصاد و چرخه تامین کالا به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه و یکجانبه وجود دارد، اما تلاش می کنیم تا درخصوص تامین مواد اولیه صنایع دارویی داخلی مشکلی رخ ندهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر، خوشبختانه هیچ نگرانی از بابت دسترسی و افزایش قیمت و تحمیل هزینه به بیماران نداریم و مردم نیز در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

سرپرست وزارت بهداشت درخصوص برنامه های این وزارتخانه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه پارک های علم و فناوری گفت: نگاه دولت این است که شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری را به شدت تقویت کنیم، چراکه در تمام دنیا نیز آنها در شرایط تحریم به کمک دولت ها می آیند. زمانی که در سازمان برنامه و بودجه مسئولیت داشتم، علیرغم افزایش مختصر بودجه دستگاه های اجرایی، ۷۰ درصد یودجه پارک های علم و فناوری را افزایش دادیم.

نمکی در پایان افزود: وزارت بهداشت برای توسعه پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و ارتباط آنها با بدنه دانشگاه های علوم پزشکی برنامه های مفصلی دارد که امیدواریم از ظرفیت عظیم و ارزشمند در جهت جبران کاستی های زمان تحریم به ویژه در زمینه مشکلات نظام ارائه خدمات، کمبودهای تجهیزات پزشکی وارداتی و تولید داروهای های تک وارداتی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز