خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

بانوان تاثیرگذاری خود را در حوزه‌های اجتماعی افزایش دهند

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۵۳۸

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار داشت: تاب آوردن مجموعه مصائب سنگینی که حضرت زهرای مرضیه تنها در 18 سال زندگانی کوتاه خود تحمل کردند، برای زنی عادی در دهها سال عمر نیز ممکن بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جریان یکصدو هجدهمین جلسه شورا با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها وجود مطهر صدیقه طاهره را یک موهبت منحصر بفرد وتکرار نشدنی برای جهان اسلام دانست و افزود: ایشان فرزند به بلوغ رسیده پیامبر اکرم بودند و در جایگاه معنوی ایشان همین بس که منزلتی بیش از دیگر صحابه نزد پیامبر داشتند.

او بعد استثنایی شخصیت صدیقه طاهره (سلام الله علیهما) را سیره بی نظیر ایشان برشمرد که مکررا در قرآن کریم و احادیث نبوی مورد اشاره قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: ایشان نخستین ومهمترین زن در تاریخ اسلام هستند که نقشی تاثیرگذار و روشنگرانه را برعهده گرفتند و با ایراد خطبه ای ماندگار در مسجدالنبی، که به خطبه فدکیه مشهور است، گنجینه ای بزرگ از معارف و حکمت را به یادگار گذاشتند که مطالعه این متن عمیق وپرمحتوا به همه جوانان بویژه دختران وبانوان اهل تحقیق توصیه می کنم.

هاشمی با بیان اینکه بعد سوم، مظلومیت بی مانند ایشان در سراسر زندگی است گفت: یگانه فرزند پیامبر خاتم، از دوران کودکی فشار تحریم شعب ابی طالب، از دست دادن مادر، شکنجه وآزار پدر توسط مشرکان را تجربه کردند و در زندگی مشترک با امیرالمومنین بار سنگین پشتیبانی از رزمنده و جانبازی چون علی، نگهداری فرزندان را در بالاترین حد ساده زیستی بر دوش کشیدند و سپس داغ جانگداز از دست دادن پدری چون رسول خدا ، جفا به علی مرتضی و جسارت به حریم حضرتش و از دست دادن محسن فرزندش را که از بالاترین حرمت برخوردار بود، به جان خریدند.

وی افزود: تاب آوردن مجموعه مصائب سنگینی که حضرت زهرای مرضیه تنها در 18 سال زندگانی کوتاه خود تحمل کردند، برای زنی عادی در دهها سال عمر نیز ممکن بود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اما شجاعت، حکمت، درایت، علم وعرفان فاطمی، از این همه مصیبت، کارنامه درخشانی ساخت که هنوز پس از گذشت 14 قرن نظیری برای آن یافت نمی شود.

هاشمی افزود: حضور افتخار آفرین و موثر بانوان و دختران در دوران مبارزات، پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تنها یکی از دستاوردهای مجاهدت‌های فاطمی است که الگویی جدید را از نقش آفرینی زن مسلمان در جامعه در برابر تفکر متحجرانی که برخانه نشینی وحذف زن از اجتماع تاکید دارند و الگوی غربی که بر عفت زدایی از زن استوار است، معرفی کرد و امیدواریم بانوان فرهیخته جامعه ما بتوانند تاثیرگذاری خود را در حوزه های مهم اجتماعی، بیش از پیش افزایش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز