خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

محله‌های سنتی شهر پر از سبک زندگی است/ مدیون جوادیه هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۴۷۰

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه محله های سنتی حاشیه ای شهر پر از سبک زندگی است که جامعه امروز ما برای حل مشکلات خود به آن نیاز دارد، تاکید کرد: ما مدیون جوادیه هستیم. ما به بچه‌‌‌های نسل جدید جوادیه که می‌‌خواهند با ناعدالتی و تبعیض بزرگ شوند، مدیون هستیم. درست است که امروز در جوادیه زندگی نمی‌‌‌‌کنیم اما مگر محیط زندگی فقط چهار دیواری است؟

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در اولین گردهمایی اهالی جوادیه همزمان با سالروز درگذشت مرحوم جواد فردانش که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، به بیان خاطراتش از دوران کودکی و جوانی خود در محله جوادیه پرداخت و گفت: جوادیه فقط آجر، گچ و خیابان نبود بلکه جوادیه برای ما جایی بود که زندگی کردن را یاد گرفتیم و  تجارب گرانقدری را به دست اوردیم. 

وی به حادثه انفجار در معدن ذغال سنگ زمستان یورت در استان گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی که وزیر بودم، به معدنی رفتم که پیکرهای تعدادی از کارگران معدن بود. حس غربت و سختی جوادیه برایم تجلی پیدا کرد. این کنش‌‌ها، کنش‌‌‌های بچه جوادیه بودن بود. رفتارهای ما نشات گرفته از چیزی بود که در جوادیه یاد گرفته و نابرابری‌‌‌هایی بود که در آنجا دیده بودیم و بی‌‌عدالتی‌‌هایی که در جوادیه ادراک کرده بودیم.

این استاد جامعه شناسی دانشگاه به بررسی برخی از مشکلات و سختی های موجود زندگی پرداخت و تصریح کرد: در سال‌‌‌های اخیر و باتوجه به مشکلات مردم هستند افرادی که پای خود را بر دوش افراد دیگر می‌‌گذارند و به دیگران تنه می‌‌‌زنند و متاسفانه دیگر کسی دست فرد دیگری را برای کمک نمی‌‌گیرد. جامعه بسیار عوض شده است و چیزی که عطش زیست شهری ما است مفهوم جوادیه است.

ربیعی افزود: آن زمان افراد غالب در جوادیه از وضع مالی خوبی برخوردار نبودند اما وقتی فرد تنگدست و فقیری به درب خانه آنها مراجعه می‌‌کرد، او را با چای و قند راهی می‌‌کردند. کسی پول می‌‌خواست از یکدیگر قرض می‌‌‌کردیم تا به او پرداخت کنیم. ما این منش‌‌ها و اتفاقات را که چگونه پشت به پشت هم بدهند و از یکدیگر حمایت کنند را در جوادیه یاد گرفتیم. لات‌‌هایمان هم لات‌‌های با معرفت بودند و از حریم محله دفاع می‌‌کردند و کسی جرات نمی‌‌کرد به زندگی و ناموس افراد تعدی کند. 

وی با تاکید بر اینکه محله های سنتی حاشیه ای شهر پر از سبک زندگی است که جامعه امروز ما برای حل مشکلات خود به آن نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ما مدیون جوادیه هستیم. ما به بچه‌‌‌های نسل جدید جوادیه که می‌‌خواهند با ناعدالتی و تبعیض بزرگ شوند، مدیون هستیم. درست است که امروز در جوادیه زندگی نمی‌‌‌‌کنیم اما مگر محیط زندگی فقط چهار دیواری است؟ ما باید برای یک همراهی بزرگ برای جایی که مدیون آن هستیم گردهم آییم و از هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت دریغ نورزیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز