خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته محیط زیست شورا مطرح کرد:

الزام کارگروه سازگاری با خشکسالی به کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب از سوی شهرداری

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۴۳۹

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه با توجه به روند خشکسالی‌ها و افزایش میزان تقاضا باید در بحث آب به صورت راهبردی و شفاف برنامه‌ریزی کنیم، تاکید کرد: کارگروه سازگاری با خشکسالی، شهرداری تهران را موظف کرده ۳۰ درصد از مصرفش را طی یک سال کم کند که این هدف‌گذاری را در قالب برنامه پنج ساله به صورت منطقی و قابل تحقق آورده‌ایم.

به گزارش ایلنا، سید آرش حسینی میلانی در نوبت صبح یکصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در مخالفت با پیشنهاد حذف ماده ۵۹ (درباره الزام شهرداری به کاهش مصرف آب) و بازگشت به لایحه شهرداری گفت: آنچه که از سوی کمیته محیط زیست پیشنهاد شده و با معاونت خدمات شهری هم در این باره بحث شده، تکمیل مواد مطرح شده در برنامه سوم است.

وی با تاکید بر اینکه در پیشنهادات مطرح شده از سوی کمیته محیط زیست، سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های تکمیلی‌ را آورده‌ایم، اظهار داشت: با توجه به روند خشکسالی‌ها و افزایش میزان تقاضا باید در بحث آب به صورت راهبردی و شفاف برنامه‌ریزی کنیم. در این ماده شهرداری باید ظرف پنج سال چهل میلیون متر مکعب مصرف آب در فضای سبز شهر تهران را کاهش دهد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به مصوبه کارگروه سازگاری با خشکسالی تصریح کرد: کارگروه سازگاری با خشکسالی، شهرداری تهران را موظف کرده ۳۰ درصد از مصرفش را طی یکسال کم کند که این هدف‌گذاری را در قالب برنامه پنج ساله به صورت منطقی و قابل تحقق آورده‌ایم.

حسینی میلانی به بحث قنوات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مطالعاتی در سال‌های گذشته درخصوص قنوات انجام شده است که لازم است تکمیل شوند و رویکرد یکپارچه‌ای جهت بهره‌برداری اتخاذ شود چراکه قنوات منبع بسیار مهمی در تامین آب فضای سبز تهران است.

در نهایت شورا با حذف این ماده مخالف و پیشنهاد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری را تصویب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز