خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز خبر داد:

آغاز فاز دوم پروژه ساماندهی و احیاء درختان خیابان ولیعصر (عج)

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۱۱۷

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از آغاز فاز دوم پروژه ساماندهی و احیاء درختان خیابان ولیعصر (عج) با غرس یک هزار و صد اصله درخت چنار بالای هشت سال طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی‌‌محمد مختاری با اعلام این خبر گفت: جهت تداوم برنامه‌‌‌های ساماندهی و احیای درختان خیابان ولیعصر (عج) فاز دوم این پروژه با کاشت هزار و ۱۰۰ اصله درخت چنار مرغوب هشت تا ۱۲ ساله با بن بیش از ۴۵ سانتیمتر طی هفته جاری آغاز می شود. 

وی ادامه داد: ۵۵۰ اصله از این درختان در محدوده مناطق ۳ و ۶ از تقاطع خیابان شهید بهشتی به سمت شمال خیابان ولیعصر (عج) و ۵۵۰ اصله دیگر در محدوده منطقه ۱۱ از چهار راه انقلاب به سمت جنوب تا میدان راه‌‌آهن غرس می‌‌شوند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: همانند فاز اول پروژه در ابتدا تیمار و رسیدگی به درختان آسیب‌‌دیده و شناسایی درختان خشک قدیمی این محدوده که تنه و ریشه آنها دچار پوسیدگی شدید شده و احتمال سقوط آنها می‌‌رود و همچنین درختان بیمار که کانون امراض و آفات اولیه و ثانویه مانند قارچ‌‌ها و آفات چوب خوار شده‌‌اند، صورت می‌‌پذیرد. 

وی اضافه کرد: پس از ضدعفونی محلی که درخت از آن خارج شده، درختان سالم و قوی با بن بیش از ۴۵ سانتیمتر غرس می‌‌شود. تغذیه درختان با اضافه کردن کودهای آلی از طریق ایجاد چال کود، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ورود پساب‌‌های آلوده و همچنین جلب همکاری کسبه محل به منظور حفظ درختان و جلوگیری از تخلیه زباله و آب‌‌های آلوده در پای درختان در دستورکار موکد دست‌‌اندرکاران اجرای این پروژه قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز