خبرگزاری کار ایران

حسینی میلانی:

اولویت تامین مالی محیط‌زیست بالاتر از انواع خرج‌تراش‌های غیرضرور در شهرداری است

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۰۹۷

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران کرد: در شهری با هزاران مسئله محیط زیستی ما غفلت جدی در پایش و مقابله با انواع آلودگی‌ها داشتیم و در شرایط امروز اولویت تامین مالی محیط زیست بسیار بالاتر از انواع خرج تراش‌های غیرضرور در شهرداری است.

به گزارش ایلنا، سید آرش حسینی میلانی عصر امروز در نوبت دوم یکصد و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در دفاع و موافقت با تشکیل صندوق حمایت از محیط زیست و حمل و نقل در برنامه سوم شهری گفت: پیشنهادی که درباره صندوق محیط زیست مطرح شده است، در کمیسیون مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شده و در آنجا نیز مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: این مسئله در کمیسیون تلفیق نیز مطرح شد. در آنجا به ما گفتند به جای آنکه تشکیل صندوق‌های مختلف تکرار نشود، صندوق مشترکی درباره محیط زیست و حمل و نقل ایجاد شود. 

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دو مسئله محیط زیست و حمل و نقل از مهمترین موضوعات مدیریت شهری از نظر شهروندان هستند، اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق به ما گفتند راهکاری مبنی بر صندوق مشترک در نظر گرفته‌ایم و به همین خاطر، بر ایجاد یک صندوق مجزا اصرار نکنید. ما نیز به این سخن اعتماد کردیم و به تشکیل یک صندوق مشترک با کمیسیون حمل و نقل بسنده کردیم و در این باره نیز با کمیسیون حمل و نقل نیز توافقاتی انجام دادیم. 

حسینی میلانی افزود: اکنون دوستان می‌گویند جای تشکیل صندوق محیط زیست اینجا نیست. پس جایش کجاست؟ ماده دیگری هم درباره صندوق‌های مالی وجود دارد که اساسا با این صندوق و موضوع مرتبط نیست. 

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت صندوق محیط زیست تصریح کرد: صندوق حمایت از محیط زیست به مسئله توسعه پایدار می‌پردازد و از اهمیت بسیاری برخودار است. در شهری با هزاران مسئله محیط زیستی ما غفلت جدی در پایش و مقابله با انواع آلودگی‌ها داشتیم و در شرایط امروز اولویت تامین مالی محیط زیست بسیار بالاتر از انواع خرج تراش‌های غیرضرور در شهرداری است. 

در پایان با رای اکثریت اعضای شورا تشکیل صندوق محیط زیست و حمل و نقل به تصویب رسید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز