خبرگزاری کار ایران

هاشمی در جمع خبرنگاران:

هیچ برنامه‌ای برای اخذ عوارض تردد از تونل‌های شهری نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۸۹۶

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه موضوع دریافت عوارض از ورود به تونل‌های شهری یک سوء تفاهم است، گفت: هیچ برنامه‌ای برای گرفتن عوارض از این محل نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه صد و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران ضمن تشریح آنچه که در جلسه گذشت گفت: امروز بررسی پیشنهادات مربوط به لایحه «طراحی، پایش و اجرای نماهای تهران» طولانی شد و حدود یک ساعت و نیم از وقت جلسه را گرفت.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بحث مهم‌تری که امروز در دستور کار جلسه داشتیم لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران بود که با 96 حکم در صحن مطرح شد و با توضیحات شهرداری و مرتضی الویری، نائب رئیس کمیسیون تلفیق شورا وارد دستور شدیم که کلیات لایحه رای آورد.

وی با بیان اینکه اکنون در حال بررسی مواد لایحه هستیم گفت: امیدواریم تا فردا ظهر احکام برنامه سوم را به تصویب برسانیم که به شهرداری داده شود و برنامه سوم با جزئیات و پیوست‌ها منتشر شود. همچنین امیدواریم قانون بودجه شهرداری را نیز بر اساس برنامه سوم توسعه شهری بنویسیم.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره مدیریت یکپارچه شهری که بحث آن حین بررسی مواد برنامه توسعه شهری مطرح شده بود، بیان کرد: یک لایحه در این رابطه در مجلس در حال بررسی است ما در خصوص مدیریت یکپارچه شهری تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم اما توانسته‌ایم در مورد مدیریت هماهنگ شهری به موفقیت‌هایی برسیم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره دریافت عوارض برای تردد در تونل‌های شهری اظهار داشت: ما یک بحث داخلی در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری داشتیم که به بیرون درز کرد و تبدیل به موضوع غیرواقعی شد هیچ برنامه‌ای برای گرفتن عوارض ورود به تونل‌های شهری نداریم و پیش‌نویسی هم در این مورد داده نشده است و همه چیز سوء تفاهم است.

هاشمی همچنین در بخش بعدی سخنان خود بیان کرد: برنامه دوم توسعه شهری به صورت کامل اجرا نشده و می‌توان گفت حدود 30-40 درصد از آن اجرا شده است و بنابراین برنامه سوم با برنامه دوم همپوشانی زیادی خواهد داشت ضمن اینکه در این برنامه موارد دیگری مثل بحث شفاف‌سازی نیز اضافه خواهد شد.

وی افزود: سعی داریم در این برنامه فضایی ایجاد کنیم که بوروکراسی کمتر شود و کار مردم در شهرداری کمتر عقب بیفتد.  

هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره منابع مالی برنامه سوم توسعه شهری گفت: بحث منابع مالی در کمیسیون برنامه و بودجه به طور جدی دیده شده و در این رابطه مشکلی نداریم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه 29 دیماه آخرین فرصت تحویل بودجه است گفت: بعضا پیش آمده که در شهرداری بودجه با تاخیر بیاید ما تا اسفندماه وقت داریم و تاخیر آنچنانی نخواهیم داشت ما اکنون کاملا در برنامه زمان‌بندی قرار داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز