خبرگزاری کار ایران

فراهانی خبر داد:

انباشت و دپوی لجن در تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۷۸۰

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی در صحن علنی شورای شهر تهران نسبت به لزوم توجه به مدیریت پسماند ناشی از تصفیه خانه فاضلاب تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در صد و سیزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به شرایط انباشت فاضلاب تهران به لزوم بهره برداری و دفن مناسب لجن و کود انسانی تاکید کرد.

 وی در این خصوص گفت: اجرا و تکمیل شبکه فاضلاب یکی از اقدامات مناسب در مسیر توسعه پایدار هر شهر به شمار می رود، اقدامی که هر چند با تاخیر در تهران آغاز شد، اما تکمیل و به سرانجام رساندن آن و استفاده بهینه از آن باید در دستور کار مدیریت شهری و وزارت نیرو قرار گیرد تا ما شاهد عوارض زیست محیطی ناشی از اقدام ناهماهنگ و جزیره ای در این موضوع نباشیم.

 عضو شورای شهر تهران افزود: بر اساس گزارش رسانه‌ها و تایید معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران در گفت‌وگو با رسانه هایی که این موضوع را پیگیری کرده اند، حدود 8 سال است که شرکت فاضلاب تهران در خرمن تپه واقع در جنوب تهران در زمینی به مساحت حدود 1000 هکتار به انباشت و دپوی لجن فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران اقدام کرده است و برای مدیریت، بهره برداری و دفع این لجن و کود انسانی اقدام مناسبی انجام نداده و شهرداری را بر اساس قانون مدیریت پسماند مسئول مدیریت لجن‌های فاضلاب و استفاده‌های بعدی از آن می داند. 

 فراهانی خاطرنشان کرد: مطمئنا تداوم این اقدامات ناهماهنگ و جزیره ای به حل مساله مدیریت پسماند ناشی از تصفیه خانه فاضلاب تهران کمکی نخواهد کرد و ما را با چالش های ناشی از انباشت بی رویه لجن فاضلاب و کود انسانی دپو شده مواجه خواهد کرد.

 رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: بر همین اساس و در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم توجه به مدیریت پسماند ناشی از تصفیه خانه فاضلاب تهران» به شهرداری تهران تذکر می دهم.

 وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی، شهردار محترم تهران شاهد توجه بیش از پیش به مسائل زیست محیطی شهر تهران و فراهم ساختن تهران به عنوان شهری برای زندگی همه شهروندان عزیز باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز