خبرگزاری کار ایران

۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه بابت آزمایشگاه جامع تحقیقات

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۳۶۹

با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، بخش‌های نوزادان و NICU و درمانگاه غربالگری سلیاک بیمارستان شهید بهشتی کاشان و آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان افتتاح شدند.

به گزارش ایلنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برای ساخت و تجهیز این آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز رشد، اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

ابراهیم کوچکی در ادامه اظهار داشت: آزمایشگاه جامع تحقیقات و مرکز رشد دانشگاه از محل اعتبار دانشگاه و حمایت های معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت احداث شده است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه فضای آزمایشگاه ها در همکاری با مرکز رشد فناوری سلامت در مسیر تولید محصول به کار گرفته خواهد شد، افزود: آزمایشگاه جامع با مدرن ترین تجهیزات آزمایشگاهی، محیط مناسبی جهت انجام انواع تست های تخصصی در همه حوزه ها تحقیقاتی بوده و سعی دارد گام موثری را در جهت برآوردن نیازهای جامعه دانشگاهی بردارد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز، با اشاره به فعالیت مرکز رشد دانشگاه از سال ۹۴ تاکنون، گفت: برای گسترش اقدامات، فضای جدیدی به این مرکز اختصاص یافت.

حمیدرضا بنفشه افزود: استقرار ۱۳ واحد فناور در مرکز و تصویب ۲۴ طرح فناوری شده، که ۱۱ عدد از طرح ها به اتمام رسیده، از جمله اقدامات این مرکز است.

وی، تولید کیت استخراج DNA به روش نانو مگنت و تولید تجهیزات کمک آموزشی از جمله اطلس مغز انسان و سری کامل لام های آموزشی بافت شناسی و نرم افزارهای کاربردی در حوزه فناوری سلامت از دیگر پروژه های این مرکز است که در حال تجاری سازی است. 

بنفشه، با اشاره به ثبت ۸ پتنت در این مرکز اظهار داشت: دستگاه افزایش سرعت التیام زخم و تروکاتر تخصصی خروج کاتتر کافدار با اتصال بافتی و خشکبار بدون آفلاتوکسین با استفاده از روش های بیولوژیک از جمله این پتنت ها است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: این مرکز دارای رتبه نهم در بین دانشگاه های همتراز کشور بوده و درصدد است با فعالیت فناورانه اساتید به همراه دانشجویان و فارغ التحصیلان منطقه کاشان، زنجیره تولید محصولات دانش بنیان را کامل کند و جایگاه دانشگاه را در ردیف دانشگاه های نسل سومی که علاوه بر آموزش و پژوهش قادر به ثروت آفرینی نیز هستند، ارتقا دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بخش های نوزادان با ۲۱ تخت فعال و مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) با ۱۳ تخت فعال به بهره برداری رسید.

ابراهیم کوچکی با اشاره به اینکه برای این بخش ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبار دانشگاه در زیربنای ۶۳۰ متر هزینه شده است، افزود: این بخش ها دارای امکانات به روز و پیشرفته است و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به نوازادان نارس و بیمار از مهمترین ویژگی این بخش ها است.

گفتنی است، این بخش ها در بیمارستان وجود داشته، اما برای ارائه خدمات با کیفیت و بهتر به شهروندان ساختمان جدید احداث شده است.

سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان در این مراسم گفت: این درمانگاه برای حمایت، آموزش، درمان و پیگیری بیماری سلیاک راه اندازی شده است.

محمدرضا فاضل، با اشاره به راه اندازی این درمانگاه با حمایت وزارت بهداشت و انجمن سلیاک افزود: برای تجهیز این درمانگاه یک میلیارد تومان از محل اعتبارات وزرات بهداشت هزینه شده است.

وی، با بیان اینکه تمام اطلاعات بیماران بعد از تشخیص اولیه وارد سامانه کشوری می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه این بیماری ژنتیکی است، پیگیری های لازم در خانواده انجام می شود.

فاضل با بیان اینکه بیماری سلیاک یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به پروتئینی به نام گلوتن موجود در گندم و جو است که علائم شایع گوارشی و غیر گوارشی متعددی دارد که منجر به عوارض جدی در بیماران می شود، افزود: این بیماری ژنتیکی است که در آن فرد توانایی هضم مواد غذایی حاوی گلوتن را از دست می‌دهد و برای ادامه حیات به رژیم‌های غذایی خاصی نیازمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز