خبرگزاری کار ایران

مسئول دبیرخانه تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران خبر داد:

بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران در صحن شورای شهر تا اول بهمن ماه

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۷۰۷

قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از تعامل نزدیک کمیته‌های تدوین برنامه‌ سوم توسعه شهر تهران، با کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و تاکید کرد: بخش عمده‌ای از احکام پیشنهادی در ویراست دوم برنامه، به تایید اعضا و کارشناسان کمیته‌های تخصصی شورای شهر رسیده است.

به گزارش ایلنا، امیر آریازند درباره آخرین روند بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران در شورای شهر گفت: پس از اینکه نسخه اولیه برنامه در اوایل مهرماه تقدیم شورای شهر شد، با توافق اعضای شورای شهر مقرر شد تا این برنامه مجدد در اختیار معاونت برنامه‌ریزی قرار گیرد تا در یک همکاری مشترک با کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر، مورد بازآرایی و استانداردسازی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعاتی که در بازآرایی برنامه مدنظر بود، بحث خلاصه کردن و استانداردسازی احکام برنامه بود، اظهار داشت: اگرچه پیشنهادهای زیادی درباره احکام ارائه شده بود؛ اما درخواست ما از شورا این بود که پیشنهادهای آن‌ها توسط خود شهرداری در برنامه گنجانده شود؛ زیرا اگر تعلق خاطر اجرایی به برنامه وجود نداشته باشد، در آینده اجرای آن با مشکل روبرو خواهد شد.

مسئول دبیرخانه تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران ادامه داد: تمامی احکام برنامه که پیش از این تقدیم شورای شهر شده بود، در مهلت ارائه شده از سوی شورا، مورد ارزیابی فرآیندی، نتیجه‌گرایی و اثربخشی قرار گرفت و در کنار آن، زمینه هر حکم در سیاست‌های کلی و قوانین بالادستی مورد بررسی قرار گرفت تا از تعارض در احکام نیز پیشگیری شود.

آریازند افزود: پس از اتمام فرآیند بازآرایی، ویراست دوم لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران مشتمل بر ۷۸ حکم تنظیم و در اختیار اعضای محترم شورای شهر تهران قرار گرفت که به همین مناسبت، بررسی احکام لایحه دوم، به صورت مشترک بین کمیته‌های تخصصی تدوین برنامه و اعضای کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵ جلسه به منظور بررسی احکام پیشنهادی برنامه سوم توسعه شهر تهران، در کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر برگزار شده است، از موافقت با کلیات و جزئیات برنامه پیشنهادی در کمیته‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: بخشی از پیشنهادات اعضا هم که در این فرآیند، اعلام می‌شود به دقت از سوی شهرداری بررسی و تلاش می‌شود تا این موارد نیز، در سایه تعامل با شورا مدنظر قرار گیرد.

قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در خصوص زمان تعیین تکلیف نهایی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران توسط شورای شهر ابراز امیدواری کرد که این لایحه مطابق با نظر رئیس محترم شورای شهر، تا اول بهمن‌ماه در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق شورا نهایی و به صحن ارائه شود.

آریازند اضافه کرد: کار تدوین بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران، همزمان با موضوع بررسی احکام برنامه در حال انجام است و معاونت برنامه‌ریزی در تلاش است که بودجه سال آینده را همگن با برنامه سوم توسعه تدوین و در اختیار اعضای شورای شهر تهران قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز