خبرگزاری کار ایران

سید محمد بطحایی:

تحول آموزش‌ و پرورش با یک بخشنامه امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۲۳۵

وزیر آموزش‌‌و‌پرورش گفت: نباید انتظار داشت تحول در آموزش‌ و پرورش با یک بخشنامه انجام بشود.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی در دیدار جمعی از مدیران مدارس شهر و شهرستان‌های تهران که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی و با موضوع بررسی برنامه ویژه مدرسه(طرح بوم) در دوره ابتدایی برگزار شد، اظهار کرد: همه ما می‌دانیم تحول در آموزش‌ و پرورش مختص کشور ما نیست لذا به دلیل پیچیدگی‌های نظام تعلیم و تربیت، تغییر و تحول در آموزش‌ و پرورش در زمانی کوتاه امکان‌پذیر نیست و نیازمند گذشت زمان است.

وی افزود: سال‌ها طول می‌کشد تا یک تحول در آموزش‌ و پرورش محقق شود و نباید انتظار داشت با یک بخشنامه تحولی صورت گیرد.

وزیر آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: صلاحیت‌ها و شایستگی‌های معلمان و مدیران در سطح  کشور یکسان نیست، لذا نمی‌شود انتظار داشت اجرای طرح‌ها بدون چالش باشد. ممکن است همه مدیران شایستگی پذیرفتن اختیارات کامل را نداشته باشند لذا باید ابتدا شایستگی‌ها آنها  را ارتقا داد و سپس تفویض اختیار کرد.

بطحایی خاطرنشان کرد: برای اجرای هر طرحی ابتدا باید مجریان آن طرح را باور کنند، از آنجاکه مجری اصلی اجرای  هر طرح و برنامه‌ای معلم است پس او باید بگوید چه طرحی را در چه زمانی اجرا کنیم اما امروز برعکس شده و از ستاد برای مدارس برنامه ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در برنامه‌های تلویزیون تعاملی، بستری فراهم خواهد شد تا مدیران بتوانند تجارب خود را در همه زمینه‌های مختلف ازجمله طرح «بوم» برای استفاده سایر مدارس بارگذاری کنند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، معاون آموزش ابتدایی و مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی برای معرفی طرح «بوم»  از طریق صداوسیما  به‌صورت هماهنگ اقدام کنند؛ همه مدارس موظف باشند دوره‌ای برای آشنایی با "بوم" برنامه ویژه مدارس بگذرانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز