خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری نیم میلیاردی ۲ برادر از یک زن

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۹۵۲

رییس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: ۲ برادر با کمک ۲ زن و به بهانه کمک به انجمن حمایت از بیماران MS دست به کلاهبرداری میلیاردی می‌زدند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ تورج کاظمی، رییس پلیس فتا تهران با اعلام این خبر گفت: چندی قبل زن جوانی با مراجعه به پلیس فتای تهران از ماجرای کلاهبرداری نیم میلیاردی زن جوانی که تحت پوشش یک خیریه اقدام به فریب وی کرده بود خبر داد.

وی با اشاره به حضور زن جوان در پلیس فتا گفت: طبق اظهارات این شاکیه، این خانم چندی قبل در یک کانال تلگرامی که به نام انجمن حمایت از بیماران MS ثبت شده بود عضو شده و از طریق این کانال با ۲ زن جوان که مرجان و سمیه نام داشتند آشنا شده است.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به دیگر اظهارات شاکیه افزود: مرجان پس از دوستی شروع به تبلیغات درباره انجمن‌شان می‌کند و در خصوص درمان تضمینی و حمایت از بیماران MS در کشور آلمان و رایگان بودن هزینه دارو و درمان در این کشور صحبت با شاکیه صحبت می‌کند. دو زن جوان با عنوان کمک و گرفتن ویزا برای مهاجرت زیرپای شاکیه نشسته و با چرب زبانی‌هایشان او را وسوسه کردند تا هم برای کمک به انجمن حمایت از بیماران MS همراهی‌شان کند و هم برای مهاجرت از آنها کمک بخواهد.

سرهنگ کاظمی با اشاره به دیگر اظهارات شاکیه خاطرنشان کرد: پس از اعتماد به ۲ زن جوان آنها شاکیه را به مرد جوانی معرفی می‌کنند که با شماره تلفن کشور آلمان از طریق واتس آپ با او در تماس بود و ادعا می‌کرد در کشور آلمان است به همین خاطر شاکیه ۵۰۰ میلیون تومان به حساب ۲ مرد جوان واریز کرده که پس از مدتی متوجه کلاهبرداری این باند حرفه‌ای شده است.

سرهنگ کاظمی اقزود: بدین ترتیب تیمی از ماموران پلیس فتای تهران برای دستگیری عاملان این کلاهبرداری میلیونی وارد عمل شدند وماموران در گام نخست پی بردند که حساب بانکی ۲ مرد جوان که با هم برادر هستند برای کشور آلمان است و ۲ برادر که مقیم کشور آلمان هستند از چندی قبل به ایران بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: همین کافی بود تا ماموران با اقدامات فنی و پلیسی سیاوش و آرش را که با هم برادر هستند در عملیات پلیسی دستگیر کنند.

رییس پلیس فتای تهران در پایان گفت: متهمان که راهی جز اعتراف نداشتند به کلاهبرداری میلیونی به بهانه مهاجرت و حمایت از انجمن بیماران MS پرده برداشتند.

بنا به این گزارش، متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز