خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

بازماندگی از تحصیل در دوران ابتدایی خطرناک‌تر است

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۲۸۲

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت ردیفی را برای حمایت از رفع بازماندگی از تحصیل پیشنهاد نکرده است، گفت: بودجه ۹۸، آموزش و پرورش را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش ایلنا، جبار کوچکی نژاد، در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع «بازماندگان از تحصیل» روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت با بیان اینکه انسداد مبادی بیسوادی را دنبال می‌کنیم، گفت: نرخ باسوادی در کشور ما ۹۸ درصد است. البته آنچه تهدید کننده است بازماندگی از تحصیل است، یعنی کسانی که در سن ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر هستند، اما نمی‌توانند وارد شوند که به ویژه در دوره ابتدایی این مسئله خطرناکتر است.

وی با بیان اینکه آمار بازماندگی از تحصیل در حال افزایش است، بیان کرد: علت بالا بودن شمار بازماندگان از تحصیل این است که در برخی روستاهای دورافتاده که پوشش نداریم و اجاره خرید خدمات دادیم در حالی که آموزش و پرورش برعکس عمل کرده و در تهران خریدخدمات انجام می‌دهد.

کوچکی نژاد ادامه داد: دولت خدمات را به علت کمبود معلم انجام داد. حمل و نقل دانش آموزان به مدارس روستا هم از معضلات است و دولت را ملزم کردیم که آن را حل کند.

وی درباره حق تحصیل کودک در لایحه حمایت از حقوق کودکان گفت: بخشی از حقوق کودک، آموزش است. بازمانده از تحصیل فقط به کودکان دوره ابتدایی اطلاق نمی‌شود و در دوره متوسطه هم وجود دارد. معتقدم باید یک دستگاه، محور جلوگیری از بازماندگی باشد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه طبق قانون اساسی دولت موظف به پشتیبانی از تحصیل است، اظهار کرد: دولت ردیفی را برای حمایت از رفع بازماندگی پیشنهاد نکرده است. بودجه ۹۸ آموزش و پرورش را دچار مشکل می‌کند. تعطیلی ادارات زیرپنج هزار نفر مشکل زاست و یقینا به افزایش بازماندگی از تحصیل می انجامد. دولت به جای کاهش ۱۵ درصد حجم خود در بخش های دیگر، نوک پیکانش را به سمت آموزش و پرورش و تجمیع ساختار آموزش و پرورش گرفته است. متاسفانه آموزش و پرورش هم سکوت کرده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزود: معلمان ما در دورترین نقاط بهترین افرادی هستند که می‌توانند جلوی بازماندگی از تحصیل را بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز