خبرگزاری کار ایران

در دانشگاه علوم پزشکی ایران؛

درس «آداب پزشکی» به دانشجویان ارائه می‌شود/ایجاد رشته های مدیریتی

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۸۶۳

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایران از ارائه درس «آداب پزشکی» به دانشجویان پزشکی و بررسی ایجاد چند رشته بین رشته ای مدیریتی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، علی کبیر در گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم، کارآفرینی و خلق ثروت این دانشگاه اهم فعالیت های این مدیریت در فصل پاییز ۹۷ و در راستای حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم را عنوان کرد.

وی از آنجا که مرکز مطالعات مغز متفکر دانشگاه در جهت به روز رسانی آموزش جهت امکان رقابت در سطح منطقه ای و جهانی است کلیه فعالیت های آن همواره در قالب پاسخگویی به نیاز جامعه و تربیت نیروهای کارآمد در کلیه رشته های علوم پزشکی برنامه ریزی می شود.

کبیر اظهار داشت: با توجه به رویکرد دانشگاه علوم پزشکی ایران به طرف دانشگاه نسل سوم و کارآفرینی و خلق ثروت  فعالیت های مرکز مطالعات و توسعه آموزش که منتج به پاسخگویی، منطبق بر نیاز جامعه، نوآورانه، حل نیاز ذینفعان و بین رشته ای است کارهایی انجام شده است.

وی یادآور شد: نهادینه سازی رویکرد پاسخگویی و ایجاد حساسیت به شاخص های پاسخگویی در گروه های آموزشی، با اجرای طرح «تبیین شاخص ها و ارزیابی وضعیت موجود پاسخگویی گروه های آموزشی دانشگاه» انجام می شود.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اقدام جهت طراحی نظام برنامه ریزی استراتژیک و تدوین برنامه راهبردی جهت انجام برنامه آموزش پاسخگو و عدالت محور و همچنین نیازسنجی از گروه های آموزشی در خصوص امکانات و تجهیزات مورد نیاز در عرصه های آموزشی در راستای پاسخگویی آموزشی در حال انجام است.

وی با اشاره به جلب مشارکت گروه های آموزشی در بازنگری طرح دوره های کارآموزی و کارورزی با رویکرد پاسخگویی اجتماعی منطبق با نیاز جامعه از برنامه ریزی جهت گسترس فیلد آموزش در عرصه به سازمان های مردم نهاد جهت دانشجویان با همکاری معاونت اجتماعی دانشگاه خبر داد.

کبیر از برنامه ریزی به منظور ارائه درس «آداب پزشکی» به دانشجویان پزشکی در جهت حرکت در مسیر پاسخگویی آموزشی و بازنگری و اصلاح فرم های ارزشیابی ۳۶۰ درجه دانشکده های تابعه خبر داد و گفت: تدوین و تصویب آیین نامه و شیوه نامه مرکز آزمون و ارزشیابی دانشجو در شورای آموزشی دانشگاه و تجهیز مرکز آزمون در این مرکز انجام شد.

وی همچنین با اشاره به برآورد و جذب منابع انسانی مورد نیاز بخش سلامت در برش دانشگاهی مطابق الگوی کشوری و برآورد نیازهای منطقه ای/ دانشگاهی به آموزش های مهارتی از تعیین نشانگرهای تعیین شده مرتبط با سند برآورد نیروی انسان و سند برآورد نیاز به آموزش های مهارتی خبر داد و گفت: به همین منظور محتوای مرتبط در سند آمایش از جمله «برنامه ریزی برای تربیت نیروی انسانی در بخش سلامت» استخراج شد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به استخراج مفاهیم و محتوای مرتبط با آموزش مهارتی و حرفه ای از آیین نامه تاسیس و بهره برداری مراکز آموزش مهارتی و حرفه ای از برنامه ریزی برای جمع آوری مطالعات انجام شده بر روی وضعیت دانشجویان علوم پزشکی از نظر مهارت های مرتبط با رشته تحصیلی خبر داد.

وی گفت: نظام پویش نیازهای بومی بر مبنای تحلیلی و با رویکرد آینده نگارانه (تحلیل نیازها و زیرساخت‌های مورد نیاز بومی و منطقه‌ای برای توسعه آموزش علوم پزشکی با رویکرد آینده نگارانه) در این دانشگاه طراحی می شود.

کبیر همچنین از بررسی دوره های کارشناسی ارشد «مدیریت اورژانس»، کارشناسی ارشد «مدیریت گردشگری سلامت»، دکتری تخصصی «بیوانفوراتیک پزشکی» و اعلام اولویت های تحقیقاتی در راستای آینده‌نگاری مرجعیت علمی خبر داد.

وی گفت: طرح‌های مرتبط با تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در کمیته HSR معاونت آموزشی بررسی شده است و لاین تحقیقاتی مرتبط با طرح های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی تخصیص داده شد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به برگزاری جلسه کمیته برنامه ریزی درسی با موضوع کوریکولوم های دانشگاه نسل سوم، از دریافت پیشنهادات گروه ها در خصوص تغییر ۲۰ درصدی کوریکولوم در راستای چشم انداز نوین دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد.

وی گفت: به همین منظور کارگاه آموزشی یک روزه دانشگاه نسل سوم و کوریکولوم‌های دانشگاه نسل سوم و کارگاه آموزشی یک روزه کوریکولوم پنهان برگزار شد.

کبیر درباره فعالیت های دانش پژوهی این حوزه گفت: محتوای الکترونیک دانش پژوهی جهت آشنایی اعضای هیئت علمی و قرار دادن در سایت مرکز مجازی دانشگاه تهیه شده است. همچنین کتابچه آموزشی دانش پژوهی آموزشی نیز تدوین شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز