خبرگزاری کار ایران

دبیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور:

شاخص‌های مدرسه سبز تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۸۸۲

مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه در کشور ما هنوز شاخص‌های دقیقی برای مدرسه سبز تدوین نشده است، گفت: این سازمان با همکاری دانشگاه شیراز در حال تدوین شاخص‌های علمی مدرسه سبز است.

به گزارش ایلنا، عماد مخدومی، مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور در دوره آموزشی و کارگاهی نرم‌افزار شبیه سازی، اظهار کرد: مدیریت سبز مدارس، یکی از سیاست‌های اصلی سازمان نوسازی مدارس کشور است که سازمان در حوزه فنی و نظارت به صورت جدی تحقق این سیاست را دنبال می‌کند؛ امیدواریم با برگزاری این دوره و دوره آموزشی دیگری که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، بتوانیم با ارتقای سطح علمی کارشناسان و معماران، اهداف سیاست مدیریت سبز را در مدارس کشور اجرایی کنیم.

وی درباره اهداف برگزاری این دوره آموزشی، افزود: هدف اصلی آن است که مسیر صحیحی برای سبز بودن مدارس ایجاد شود و معماران با آگاهی در این مسیر گام بردارند؛ در واقع قرار بر این است که در تمامی طرح‌هایی که در استان‌ها طراحی می‌شود، الگوهای مدیریت سبز در آن‌ها رعایت شود؛ به عبارت دیگر ما در ساخت مدارس حتی مدارس یک و دو کلاسه به غیر از طراحی سبز و پیاده‌سازی الگوهای مدیریت سبز نخواهیم داشت.

مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما هنوز شاخص دقیق و معینی برای مدرسه سبز  تعریف و تدوین نشده است، تصریح کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای تدوین این شاخص‌ها با دانشگاه شیراز قرار دادی منعقد کرده است که امیداریم بتوانیم شاخص‌های مدرسه سبز را تدوین کنیم، البته سازمان بحث بهره‌مندی اقلیمی را نیز در دستور کار قرار داده است که اگر تحقیقات به ثمر برسد بسیاری از موضوعات ما در بحث مدیریت سبز مرتفع خواهد شد.

مخدومی معماری و طراحی مدارس بر اساس الگوهای مدیریت سبز را از جمله مباحث مهم در تحقق سیاست مدرسه سبز دانست و افزود: اگر معماری مدارس مبتنی بر موضوعات علمی، معماری پایدار و مدیریت سبز انجام شود ما شاهد اجرای مدیریت سبز خواهیم بود.

وی ادامه داد: البته در این زمینه نشریات و ضوابطی وجود دارد که لازم الاجراست؛ برای مثال معماران باید به نشریه ۶۹۷، نشریه ۷۳۴ و سند زیر نظام فضا و تجهیزات آگاه باشند، اما متاسفانه بررسی‌های نشان می‌دهد برخی استان‌ها با ضوابط این نشریه‌ها و سند آشنایی ندارند که این عدم آگاهی بر مسئولیت آن‌ها، مدیران و سازمان می‌افزاید.

مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور خاطرنشان کرد: سازمان به دنبال تغییراتی در ضوابط نشریه ۶۹۷ است و پیگیری می‌کند تا امتیازات استان‌ها افزایش یابد اما تا تحقق این امر اجرای آن لازم الاجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز