خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی:

عمدی بودن حادثه واژگونی اتوبوس علوم و تحقیقات منتفی است/ سهل‌انگاری و بی‌توجهی علت وقوع حادثه

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۴۴۰

رییس پلیس پایتخت در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود واژگونی اتوبوس علوم و تحقیقات عمدی است، آیا صحت دارد؟ گفت: عمدی بودن این ماجرا کلا منتفی شده است و این حادثه بر اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه همایش نشست سراسری سالیانه فرماندهان نیروی انتظامی تهران بزرگ درباره نظر پلیس در خصوص حادثه تصادف واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات در جمع خبرنگاران گفت: ورود پلیس به این مجموعه برای بهسازی مسیر و جاده‌های این دانشگاه حتما باید بنا به درخواست وزارت علوم، دانشگاه آزاد و مراکز ذیربط باشد.

وی ادامه داد: هیچ گاه درخواستی از سوی دانشگاه به پلیس نشده است ما هم برابر قانون در خصوص بهسازی جاده‌های این دانشگاه ورود نکردیم.

او درباره اعلام نظر کارشناسی پلیس در خصوص حادثه تصادف در این دانشگاه گفت: کارگروه کارشناسی پلیس برای بررسی این حادثه تشکیل شد و ما آخرین نظر را به مقام قضایی اعلام کردیم بر اساس نظر کارشناسی این کارگروه سهم دانشگاه، جاده و مسیر و پیمانکار در این حادثه مشخص و به مقام قضایی اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه کار کارشناسی پلیس در خصوص این حادثه به پایان رسیده است، گفت: اجازه بدهید مقام قضایی نتیجه را اعلام کند.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود این حادثه عمدی است آیا صحت دارد؟ تصریح کرد: عمدی بودن این ماجرا کلا منتفی شده است و این حادثه بر اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی رخ داده است.

او در خصوص اصلاح معابر دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: در این زمینه قطعا باید نظر پلیس مورد توجه قرار گیرد نظرات درباره بحث ایمنی باید از سوی پلیس ارائه شود و اقدامات لازم را برای برطرف کردن این معایب باید دستگاه‌های لازم مانند راه و شهرسازی و شهرداری و... انجام دهند. اگر دانشگاه آزاد در این زمینه نظرات پلیس را بخواهد ما حتما اعلام خواهیم کرد.  

وی در پاسخ به این سوال که در خصوص حمل و نقل این اتوبوس‌ها پلیس می‌تواند از تردد آنها جلوگیری کند؟ پاسخ داد: طبق روال با هر خودرویی که فاقد معاینه فنی باشد برخورد می‌کنیم اما این اتوبوس‌ها در داخل دانشگاه بوده و ما نمی‌توانیم با این اتوبوس‌ها برخورد کنیم.

سردار رحیمی درباره وضعیت امنیت در تهران گفت: در پایتخت در حال حاضر در عالی‌ترین وضعیت امنیتی قرار داریم و هیچ مشکل خاصی نداریم.

وی ادامه داد: در حوزه جرائم نیز به ویژه جرائم خشن و جرائمی که ناراحت کننده است تقریبا مسئله خاصی نداشتیم به ویژه در دو سال اخیر یک کاهش بسیار خوبی در خصوص جرائم در تهران داشتیم همچنین با افزایش کشفیات روبرو بوده‌ایم و  بیش از 93 درصد از جرائم که اتفاق افتاده و البته نگران کننده هم نبوده است کشف شدند.

او با اشاره به کشف دو سرقت مهم در تهران گفت:‌ در ماه اخیر دو سرقت مهم و باند سارق مسلح را که قصد انجام عملیات مسلحانه در طلافروشی‌ها و بانک‌های پایتخت را داشتند قبل از وقوع جرم شناسایی و منهدم کردیم و همه آنها دستگیر و نقشه‌هایشان خنثی شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به فراخوان‌هایی که برای انجام تجمعات داده می‌شود گفت:‌ فراخوان‌ها و توطئه‌هایی در فضای مجازی زیاد دیده می‌شود اما با اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه‌ای که انجام می‌شود اجازه نمی‌دهیم که دشمن اقدامی را انجام دهد.

سردار رحیمی درباره عملیات‌های فوریت‌های پلیس 110 تصریح کرد: در 9 ماهه اخیر بالغ بر 9 میلیون و 400 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس 110 داشتیم که حدود 4.5 میلیون از این تماس‌ها عملیاتی شده است و 800 واحد عملیاتی پلیس 110 در سطح تهران در کلانتری‌های مختلف توزیع شده اند و به امورات مردم رسیدگی می‌کنند. همچنین 2 میلیون خدمات مشاوره‌ای و ارشادی به مردم ارائه شده است و تلاش ما براین است که نارضایتی مردم را در این بخش کاهش دهیم و در این اقدام نیز موفق بوده‌ایم. همچنین تماس‌های مردم با مرکز فوریت‌های پلیس 110 در این مدت نسبت به مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مرکز فوریت‌های پلیس 110 تهران بزرگ که مهم‌ترین و بزرگترین مرکز فوریت‌های پلیسی در کشور است به طور شبانه‌روز با 100 خط تلفن به مردم ارائه خدمات می‌کند. ما برنامه‌هایی داریم که مردم بتوانند به غیر از مرکز فوریت‌های پلیس 110 و از طریق فضای مجازی با پلیس ارتباط برقرار کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین در خصوص تماس‌های گرفته شده با مرکز 197 نیز تصریح کرد: سامانه 197 که متعلق به شخص فرماندهی است و در بازرسی‌های ما فعال است بیش از 95 هزار با این سامانه تماس برقرار شده است مردم در بخش شکایت از عملکرد و اقدامات ماموران پلیس یا پیشنهاد در خصوص اصلاحات و انجام بهتر ماموریت‌ها و یا تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس می‌توانند با این سامانه ارتباط برقرار کنند. در 9 ماهه سال جاری 95 هزار تماس با این مرکز برقرار شده است که در حدود 8 درصد با افزایش تشکر از پلیس روبرو بوده‌ایم.

رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: البته انتقادهایی نیز به نحوه اجرای ماموریت‌های پلیس مردم داشتند که تمام این پیام‌ها به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و سعی می‌کنیم بتوانیم رفتارمان را اصلاح کنیم و امیدواریم بتوانیم با نظرات و دیدگاه‌های مردم خدمات شایان توجهی به مردم ارائه دهیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص ارتباط خوب پلیس با پلیس سایر کشورها گفت: اگر چه در خصوص امکانات و تجهیزات، پلیس دیگر کشورها وضعیت بهتری دارند ولی باید گفت پلیس جمهوری اسلامی از نظر علمی و عملیاتی پلیس بی‌نظیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز