خبرگزاری کار ایران

شهریار اسلامی خبر داد:

بیشترین ارزش ریالی قاچاق مربوط به موادغذایی و آشامیدنی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۳۲۱

مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: بیشترین ارزش ریالی قاچاق کالاهای سلامت محور در حوزه مواد غذایی و آشامیدنی بوده و بیشترین تنوع اقلام در بخش دارویی است.

به گزارش ایلنا، شهریار اسلامی امروز یکشنبه با اشاره به گزارش عملکرد مقابله با فساد و قاچاق در سال 2018 اظهار داشت: با توجه به شاخص‌های تعریف شده حکمرانی خوب دارو در سازمان بهداشت جهانی(GGm) و با توجه به برنامه‌های دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل درباره مقابله با فساد، اقداماتی برای مقابله با فساد قاچاق و تقلب و کالاهای سلامت محور صورت گرفت.

وی با اشاره به آمار کشفیات قاچاق کالاهای سلامت 40 دانشگاه علوم پزشکی در سال 2018، افزود: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه به بیش از 32 میلیارد و 166 میلیون تومان می‌رسد که حدود 32 درصد آن مربوط به حوزه دارو، 58 درصد مواد غذایی و آشامیدنی، 8 درصد فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و 0.013 درصد مربوط به تجهیزات پزشکی است.

مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و داروتصریح کرد: همچنین مجموع اقلام قاچاق کشف شده در سال 2018 به بیش از 4 میلیون و 400 هزار قلم می‌رسد که در این بین دارو با 52 درصد بیشترین تنوع اقلام قاچاق را در حوزه کالاهای سلامت‌محور داشته و در مواد غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی به ترتیب 12، 20 و 16 درصد بوده است.  

به گفته وی، مقابله با تبلیغات غیرمجاز کالاهای سلامت محور در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان و معرفی به دادسرای جرایم رایانه‌ای ناحیه 31 تهران برای تبلیغ و عرضه 194 قلم کالای غیرمجاز از طریق 165 سامانه پیامکی صورت گرفته است.

اسلامی تبار خاطرنشان کرد: شناسایی گلوگاه‌های فساد اداری و نقاط آسیب‌پذیر صدور مجوزهای قانونی کالاهای سلامت‌محور، طراحی مدل سنجش سلامت اداری از مراجع ذی‌صلاح در امور سلامت سازمان اداری و استخدامی کشور، پیگیری و برنامه‌ریزی لازم برای شناسایی نقاط آسیب‌پذیر فرآیندهای اجرایی صدور مجوزهای حوزه غذا و دارو و کنترل گلوگاه‌ها برای افزایش واردات آنها از جمله اقدامات در حال پیگیری سازمان غذا و دارو است.

وی پیگیری شناسه‌های پرتکرار تقلبی برچسب اصالت کالاهای سلامت باتوجه به مکاتبه دفتر فناوری اطلاعات سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو را نیز از دیگر اقدامات این سازمان برای مقابله با قاچاق اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز