خبرگزاری کار ایران

اختلاف اعضای شورا در خصوص طرح ادغام و کاهش معاونت‌های شهرداری

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۰۳۳

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر قرار است جراحی در ساختار شهرداری انجام دهیم باید به نرم‌های جهانی توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در صد و دهمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی جزئیات طرح ادغام و کاهش معاونت‌های شهرداری از 9 به 6 سطح و حذف پست قائم مقام و مشاور، پیشنهاد مجید فراهانی مبنی بر اصلاح بند یک و دو طرح مذکور که در آن کلیه پست‌های مورد نظر در زمان انجام اقدامات مرتبط تهیه شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

پیشنهاد فراهانی که حدود 9 نفر از اعضا آن را امضا کرده بودند مبنی بر ارائه گزارش ارزیابی به منظور تجدیدنظر در نظام تقسیم کار و ارائه طراحی ساختار سازمانی جدید با هدف کاهش معاونت های موجود در ستاد و سطح و با هدف چابک‌سازی ساختار بود.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در موافقت با پیشنهاد مذکور اظهار کرد: قانون به ما اجازه می‌دهد که اگر شهرداری در خصوص تعداد معاونان لایحه‌ای دارد آن را تایید یا رد کنیم و ما نباید در این رابطه عددی تعیین کنیم. ما باید این موضوع را به لایحه شهرداری موکول کنیم.

در ادامه مرتضی الویری عضو دیگر شورا بیان کرد: اگر قرار است جراحی در ساختار شهرداری انجام دهیم باید به نرم‌های جهانی توجه کنیم. حتی عدد 6 برای کاهش معاونت‌ها، قابل کاهش تا 5 طرح هم هست با پیشنهاد آقای فراهانی بعد از گذشت زمان ممکن است ببینم همان روال گذشته ادامه یافته است.

ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر نیز به عنوان موافق پیشنهاد گفت:‌ ما از اول انقلاب درگیر ادغام‌ها و جداسازی‌ها در وزارتخانه‌ها و سایر نهادها بوده‌ایم اینکه باید ساختار پالایش شود مورد تایید همه ما است و کار منطقی این است که مدت زمانی را پیش بینی کنیم تا شهرداری با مطالعه لایحه‌ای ارائه دهد؛ چرا که به هرحال ما هرچه آنها بیاورند تصویب نخواهیم کرد.

حسن رسولی تصریح کرد: ما ماه‌ها روی این طرح کار کرده ایم و این پیشنهاد در واقع کلیاتی که تصویب کرده‌ایم را مخدوش می‌کند.

محسن هاشمی در پاسخ به رسولی گفت: کلیات این طرح به صورت مرزی رای آورد و طراحان این پیشنهاد می‌خواهند نظرات خود را با این روش به کرسی بنشانند. من راهی جز این نمی بینم که در خصوص این پیشنهاد رای گیری کنیم اما اگر شما راه حلی به نظرتان می‌رسد لطفا بفرمایید.

الهام فخاری در واکنش به مخالفت رسولی گفت: از نظر آیین‌نامه‌ای تنها دو مخالف می‌توانند در رابطه با پیشنهاد سخن بگویند و با احتساب آقای محمود میرلوحی، آقای رسولی مخالف سوم محسوب می‌شود که سخن گفته است.

محسن هاشمی پاسخ داد: آقای رسولی نظر خود را اعلام کردند و من از آنجایی که با ایشان هم عقیده هستم و این پیشنهاد را قبول ندارم اجازه دادم ایشان سخن بگویند.

پیشنهاد مجید فراهانی با 11 موافق و 10 مخالف به تصویب رسید که رسولی در واکنش به این نتیجه گفت: این پیشنهاد اصلاً قابل طرح نبود.

همچنین رئیس شورای شهر تهران گفت: با آرایی که امروز اعضا در خصوص بند یک و دو ماده واحده دادند، پیشنهاد سایر اعضا کم لم یکن است مثلاً آقای مرتضی الویری پیشنهاد داده کلمه مشاور در بند دو حذف شود که با حذف کل بند 2 این پیشنهاد قابل طرح نیست. همچنین خانم زهرا نژاد بهرام نیز پیشنهادی برای حذف بند 2 به صورت کامل ارائه داده که آن هم قابل طرح نیست.

زهرا صدراعظم نوری نیز در ادامه این جلسه طی تذکری گفت: بنابر متن ماده واحده این طرح، شهرداری می‌بایست حداکثر ظرف مدت سه ماه نسبت به اقدامات «به شرح زیر ذیل» اقدام کند اما اکنون با رای اعضا شرح ذیل حذف شد. پس ما در جلسه قبل به چه کلیاتی رای دادیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز