خبرگزاری کار ایران

سردار مهماندار خبر داد:

اعلام علت حادثه واژگونی اتوبوس علوم و تحقیقات تا روز شنبه

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۰۳۷

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه علت حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات در ۴ محور بررسی می‌شود گفت: احتمال می‌دهم تا روز شنبه علت این حادثه مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمدرضا مهماندار با بیان اینکه تا روز شنبه علت حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات مشخص می‌شود گفت: پلیس در ۴ محور علت حادثه را بررسی می‌کنیم یک محور خطای راننده، محور دوم نواقص راه و جاده، محور سوم نواقص خودرو و محور چهارم کوتاهی مسئولان است و علت حادثه در این محورها باید بررسی شود.

وی ادامه داد: سه تیم شامل کارشناسان رسمی پلیس و اداره تصادفات، کارشناسان فنی خودرو و کارشناسان راه برای بررسی علت حادثه تشکیل شده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه این خودرو فاقد معاینه فنی بوده است، خاطرنشان کرد: خودروهای فرسوده روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و در تهران تخلف محسوب می‌شود و اگر این ۵۰ هزار تومان به یک میلیون برسد خودرو توقیف می‌شود این اتوبوس سرویس داخل دانشگاه است.

سردار مهماندار با بیان اینکه پلیس کنترلی بر معابر داخلی سازمان‌ها و نهادها ندارد،‌تصریح کرد: مجلس مصوب کرده است پلیس بدون هماهنگی اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارد از همین‌رو کنترلی در دانشگاه‌ها نداریم این ها هم سرویس‌های داخلی دانشگاه هستند.

وی ادامه داد: نصب علائم و ایمنی جاده به عهده دانشگاه است و شهرداری، وزارت راه و پلیس در این محوطه اختیاراتی ندارند. هر نهادی در حوزه مسئولیت خود می‌تواند با استفاده از مشاوران موارد لازم را رعایت کنند. ما در پلیس آمادگی داریم که هر یک از نهادها که دارای چنین فضاهایی هستند مشاوره لازم را برای ایمنی راه و جاده‌ها به سازمان‌ها و نهادها ارائه دهیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ خاطر نشان کرد: قانون می‌گوید هر ارگان و نهادی موظف است علائم راهنمایی و رانندگی را در محوطه خود نصب کند و بعد از بروز حادثه دستگاه‌هایی مانند قوه قضاییه می‌توانند وارد شده و علت را بررسی کنند. از سوی دیگر چنانچه خودروی فاقد معاینه فنی در معابر شهری تردد کنند توسط دوربین‌ها شناسایی می‌شوند و متوقف نمی‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز