خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش تولید مواد اولیه دارویی در کشور/ تلاش برای واردات داروهای مورد نیاز

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۷۰۳

سخنگوی وزارت بهداشت از افزایش تولید مواد اولیه دارویی در کشور به ۶۷ درصد خبر داد.

ایرج حریرچی (سخنگوی وزارت بهداشت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در کشور در شرایط تحریم گفت: تلاش ما تقویت تولید داخلی است و تولید مواد اولیه دارویی در حال حاضر در کشور به ۶۷ درصد رسیده است. همچنین تولید داروی داخل از لحاظ عددی بیش از ۹۸ درصد و از لحاظ ارزش ریالی حدود ۷۰ درصد است.

وی ادامه داد: در تجهیزات پزشکی نیز روند رو به جلویی داریم. هیچ کشوری نیست که بتواند تمام دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را در داخل تولید کند. ما نیز تلاش کردیم تا کانال‌های مطمئن ایجاد کرده تا مشکل انتقال ارز را بتوانیم برطرف کنیم و مواد اولیه و داروهای مورد نیاز را وارد کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره تبلیغات و خرید و فروش دارو در فضای مجازی و سایت‌ها نیز گفت: تبلیغ و خرید و فروش دارو در فضای مجازی در کشور ما ممنوع است. همچنین تبلیغ خدمات پزشکی نیز در اکثر موارد ممنوع است. تبلیغاتی که در فضای مجازی، سایت‌ها و ماهواره‌ها انجام می‌شود، تخلف است و همچنین سایت‌هایی که اقدام به خرید و فروش و تبلیغ دارو و تجهیزات پزشکی می‌کنند، در صورتی که شناسایی شوند به پلیس و دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برخی تبلیغات نیز که در مجاری رسمی انجام می‌شود، اکثرا در ارائه محتوایشان تخلف صورت می‌گیرد. نظارت بر تبلیغات طبق قانون، بخش عمده‌ای از آن بر عهده سازمان نظام پزشکی کشور است. ما نیز نظارت‌های خود را به ویژه در خصوص کالاهای آسیب‌رسان در حوزه سلامت داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز