خبرگزاری کار ایران

حسینی میلانی:

موفقیت طرح تفکیک از مبدا، منوط به تقویت مشارکت‌های اجتماعی و انجام فرهنگ‌سازی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۰۸۰

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: تا زمانی که چرخه مدیریت پسماند اصلاح نشود، روند و سیکل معیوب کنونی ادامه می‌یابد؛ به این معنا که تفکیک از مبدا در جمع‌آوری پسماند انجام نمی‌شود یا اگر هم بشود، این پسماند پس از جمع‌آوری مجددا مخلوط می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید آرش حسینی میلانی روز گذشته در نشست گزارش اقدامات دستورالعمل آموزش و فرهنگ‌سازی شهروندان در زمینه چگونگی جمع‌آوری و بازیافت زباله گفت: همگرایی در حوزه‌های اجتماعی و خدمات شهری از پیش‌نیازهای بسیار با اهمیت در موفقیت انجام طرح‌های مدیریت پسماند است.

وی اصلاح چرخه مدیریت پسماند را از جمله دستورکارها و تاکیدات شورای پنجم برشمرد و اظهار داشت: تا زمانی که چرخه مدیریت پسماند اصلاح نشود، روند و سیکل معیوب کنونی ادامه می‌یابد؛ به این معنا که تفکیک از مبدا در جمع‌آوری پسماند انجام نمی‌شود یا اگر هم بشود، این پسماند پس از جمع‌آوری مجددا مخلوط می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت همگرایی طرح‌های مدیریت شهری با رویکردهای اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: قبلا کارهای فرهنگ‌سازی مختلفی درخصوص تفکیک از مبدا انجام شده ولی پراکنده بوده است و همین موجب شده تا اقدامات انجام شده از اثربخشی لازم برخودار نباشد.

حسینی میلانی ادامه داد: طرح تجمیع قراردادهای زباله خشک و تر در سه منطقه شهرداری تهران به صورت پایلوت در حال انجام شدن است و در این چارچوب، من تاکید کرده‌ام موفقیت این طرح، منوط به تقویت امر مشارکت‌های اجتماعی و انجام فرهنگ‌سازی است و به طور مشخص لازم است معاونت اجتماعی شهرداری این مناطق پایلوت را در اولویت اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی خود قرار دهد.

وی با اشاره کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو خاطرنشان کرد: سه‌شنبه‌های بدون خودرو به یک جنبش و مطالبه اجتماعی براساس رویکردهای انسان‌محور تبدیل شده است که شهردار محترم تهران با پیوستن به آن، از این مطالبه و جنبش حمایت نمادین کرد. جنبه حمایت نمادین از تفکیک از مبدا پسماند هم مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورتی شهر تهران افزود: ما باید رویکردها و کمپین‌هایی که در این باره فعالیت می‌کنند را شناسایی و تقویت کنیم کما آنکه درخصوص آلودگی هوا این کار در کمیته محیط زیست شورا آغاز شده است.

حسینی میلانی الزام دولت در مدیریت سبز ساختمان‌های اداری را یادآور شد و ابراز داشت: دولت در این باره آیین‌نامه و بخشنامه‌های لازم را به ادارات دولتی ابلاغ کرده و در وزارتخانه‌هایی مانند وزارت صنعت در حال اجرا است. بنابراین تجربه قبلی این موضوع وجود دارد و می‌توان آن با اولویت‌بندی مشخص در بخش‌های اداری شهرداری اجرایی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز