خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

دستاوردهای علمی کاربردی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۸۱۹

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم در راستای حمایت از تبدیل دانش به فناوری به سمت کاربردی کردن دستاوردهای علمی حمایت مالی خود از حوزه پژوهش را به سمت حمایت از شرکت های جوان برده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار بیان کرد: چندین سال است که این نمایشگاه برگزار می شود و سال به سال اهمیت آن بیشتر می شود، در برخی موارد ارزش زمان و ارزش کارها را دقیق تر نشان داده و تاثیرگذاری آن را نمایان می کند.

وی ادامه داد: دانشگاها، مراکز علمی و تحقیقاتی ظرفیت های خوبی را در سطح علمی دارند، قطعا می دانید کشور ما در رتبه‌ بندی علمی از نظر تولید علم رتبه 16 را در دنیا دارد و از نظر سرعت رشد تولیدات علمی در سال میلادی رتبه اول را داشته و پس از ما چین و روسیه سرعت تولید علم بالایی داشتند.

 اساتید، دانشجویان و مراکز تحقیقاتی که فعالیت علمی انجام می دهند به این جمع فعال افزوده شده و ظرفیت علمی خوبی در کشور داریم، رویکردی که در سال های اخیر در وزارت علوم به آن توجه شده تولید فناوری از دانش و انتقال آنها به سمت کاربرد و تولید ثروت است در همین راستا پارک های علم و فناوری در کشور تشکیل شده که در حال حاضر 43 پارک در کشور داریم.

وی بیان کرد: وزارت علوم در راستای حمایت از تبدیل دانش به فناوری به سمت کاربردی کردن دستاوردهای علمی حمایت مالی خود از حوزه پژوهش را به سمت حمایت از شرکت های جوان برده است، اگر همه دستگاه هایی که منابع پژوهشی در اختیار دارند، به این هدف توجه کنند، بسیار مناسب خواهد بود.

غلامی بیان کرد: در حوزه صندوق های حمایت از پژوهش صندوق های متعددی وجود دارد که صندوق نوآوری از جمله مهم ترین آن ها به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: تاکید و اصرار بر ظرفیت های علمی همواره مورد توجه است، امیدواریم جمعی که شکل گرفته بتواند درآینده پیش رو گسترش پیدا کرده و تقویت شود، همه تولید کنندگان داخلی که در بخش های صنعت حضور دارند باید به این مراکز اطمینان کنند.

همچنین صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی در خصوص ششمین دوره نمایشگاه گفت: ما در سال‌های گذشته  ۱۲۰ شرکت در دوره ی اول داشتیم و امسال در ششمین نمایشگاه این عدد به ۳۵۰ شرکت رسیده است. برخی از این شرکت‌ها به واسطه حمایت هایی که صورت گرفته توانستند خودشان را رشد دهند. میزان محصولات در سال های اولیه ۱۴۰۰ محصول و امسال بیش از ۹ هزار محصول ساخت ایران در ششمین نمایشگاه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: درآمد نمایشگاه در پنج سال گذشته حدود ۳۸۰ میلیارد تومان بود که از این مبلغ حدود ۱۴۰ میلیارد به عنوان یارانه از طرف معاونت علمی و ریاست جمهوری پرداخت شد. البته امیدواریم در نمایشگاه امسال دارد به یک رکورد خوب برسیم.

صالحی تاکید کرد: روند رو به رشد نمایشگاه در غرفه ها و همچنین بازدیدکنندگان خارجی نشان دهنده اهمیت این نمایشگاه است. امسال ۳۵۰ شرکت در نمایشگاه شرکت کردند و کلیه محصولاتی که ارائه شده ۹ هزار محصول بوده‌اند. همچنین حدود ۷ هزار نفر از افرادی که در این نمایشگاه شرکت کردند شاغل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز