خبرگزاری کار ایران

رییس فراکسیون گردشگری مجلس:

جهت‌گیری شورای شهر تهران باید افزایش بودجه مترو باشد

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۶۴۳

رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و ترافیک در پایتخت تاکید کرد: توسعه حمل و نقل ریلی از جمله مترو ضمن کاهش خسارات ناشی از آلودگی هوا و ترافیک، منجر به جذب توریسم و گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.

به گزارش ایلنا، جبار کوچکی‌‌‌‌نژاد با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی (مترو) وسیله مطمئن، ایمن و با کیفیت بالا است، گفت: امروزه یکی از مشکلات عمده کلانشهرهای دنیا آلودگی هوا و بار ترافیکی زیاد است که افزایش سهم مترو در سیستم حمل و نقل شهری یکی از مهمترین راه‌‌‌های برون‌‌‌رفت از اتلاف وقت، تصادفات و آلودگی زیست محیطی است.

وی با اشاره به اینکه باید شهرداری و دولت سهم خود درخصوص توسعه مترو را به موقع پرداخت کند، اظهار داشت: بنابراین قابل قبول نیست که توسعه پروژه عظیم مترو به دلیل کمبود اعتبارات متوقف یا کند شود، چراکه مشکلات اعتباری مترو  منجر به افت و خیز این پروژه ملی می‌‌‌شود.

رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آلودگی هوا چالش بزرگ زیست محیطی شناخته شده که پیامدهای جبران‌‌‌ناپذیری را برای جوامع بشری به دنبال دارد، به همین دلیل اتخاذ سیاست‌‌‌های کارآمد و تقویت زیرساخت از جمله توسعه مترو نقش به‌‌‌سزایی در حل این بحران ایفا می‌‌‌کند، بنابراین لازم است همه ارگان‌ها و نهادهای ذیربط به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به شعار شهردار تهران مبنی بر شهری برای همه تصریح کرد: در چنین شهری همه شهروندان و افراد جامعه صرف نظر از سن، جنس و میزان توانایی، قادر به جابه‌‌‌جایی سریع، ایمن و کم‌‌‌‌هزینه هستند، بنابراین در راستای کاهش بار ترافیک سفرهای درون‌‌‌شهری، نیازمند حمایت از توسعه حمل و نقل ریلی (مترو) هستیم.

وی با تاکید بر اینکه قانونگذار، دولت را متعهد کرده تا بخشی از بودجه عمومی را به توسعه مترو اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: به خاطر اهمیت توسعه مترو، لازم است بخشی از بودجه عمرانی شهرداری‌‌ها نیز در بخش ساخت، راه‌‌اندازی و تجهیز خطوط مترو صرف شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به اهمیت صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی اشاره کرد و ابراز داشت: امروزه صنعت گردشگری به عنوان متنوع‌‌‌ترین و بزرگترین صنعت در جهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت‌‌‌های شغلی محسوب می‌‌‌شود که یکی از پیش‌‌‌نیازهای این امر رفت و آمد راحت و ارزان شهروندان در سطح شهر است.

به گفته کوچکی‌نژاد، لازم است مسئولان از جمله دولت، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌‌ها به پتانسیل‌‌‌های توسعه گردشگری از قبیل توسعه حمل و نقل پاک (مترو) و انسان‌‌‌محور در جهت تحقق توسعه پایدار شهری توجه کنند، چراکه بیشترین راه حمل و نقل توریسم در شهرها از طریق خطوط ریلی صورت می‌‌‌‌گیرد.

وی با اشاره به فصل تصویب بودجه شهرداری‌‌‌ها در شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: لازم است جهت‌‌‌گیری رییس و اعضای شورای شهر تهران افزایش بودجه متروی پایتخت باشد؛ چراکه توسعه مترو ضمن بهبود کیفیت هوا و جلوگیری از عقبماندگی در ساخت مترو، توسعه گردشگری را نیز به دنبال دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌‌های دولت باید  کمک به توسعه خطوط ریلی باشد، یادآور شد: در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و برنامه بودجه ۹۷ جهت‌‌گیری دولت به سمت و سوی ساخت و توسعه خطوط ریلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز