خبرگزاری کار ایران

با هدف همکاری دوسویه دولت و شهرداری تهران برگزار شد؛

نشست شهردار تهران با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور/ دستور تخصیص صددرصدی مطالبات بودجه‌ای شهرداری صادر شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۱۳۵

نشست شهردار تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور سکینه اشرفی، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی شهردار تهران در این نشست به موضوع عوارض شهر به عنوان منابع درآمدی پایدار و نقش عوارض شهری برای شهرداری‌ها به مثابه مالیات برای اداره کشور، اشاره کرد.

وی همچنین به موضوع مکانیزم پرداخت ارزش افزوده با توجه به سهم شهرنشینی و روستانشینی شهر تهران که متفاوت از شهرهای دیگر است و باید متفاوت دیده شود، پرداخت.

نوسازی ناوگان شهری، خطوط مترو و نیاز به تأمین و تخصیص صددرصدی اعتبار ملی در این حوزه از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست سه نفره بود.

در ادامه این برنامه، شهردار تهران گزارشی از طرح‌های هدفگذاری شده در مباحثی همچون روگذر خط راه آهن تهران-تبریز، سیمان ری، پیاده‌راه محور خیابان ولیعصر (عج) و محورهای دیگر و خط LRT در محورهای مختلف شهر تهران، ارائه داد.

حناچی همچنین خواستار تخصیص صددرصدی ردیف‌های اعتباری و مطالبات بودجه‌ای شهرداری تهران در قانون بودجه سال 1397 شد که دستور انجام آن از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه به رییس امور تلفیق این سازمان صادر شد.

در ادامه این نشست، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بر جایگاه مهم و اثرگذار شهر تهران و نقش این شهر به عنوان پایتخت ایران تاکید کرد.

وی با اشاره به ارتقای سهم ملی تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور در پیشبرد فعالیت‌های حوزه مدیریت شهری، تعهد سازمان برنامه و بودجه کشور را در تأمین و حمایت حقوقی، معنوی و مادی پروژه‌های اثرگذار شهر تهران یادآور شد.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بر استفاده از ظرفیت تبصره 18 قانون بودجه 97 کشور در نوسازی حمل و نقل شهری نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز