خبرگزاری کار ایران

حسن میرزایی:

واحدهای عطاری حق فروش دارو را ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۳۵۳

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین گفت: واحدهای عطاری حق فروش دارو را ندارند بلکه باید با ارائه مشاوره، گیاهان دارویی را برای مصرف توصیه کنند.

به گزارش ایلنا، حسن میرزایی امروز چهارشنبه در جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف شهرستان ورامین گفت: برخی واحدهای صنفی عطاری بدون توجه به مجوز فعالیت خود، اقدام به تجویز و یا فروش داروهای تخصصی می‌کنند که این اقدام خلاف قانون بوده و جرم محسوب می‌شود.

وی گفت: براساس مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ورامین، با واحدهای عطاری متخلف که اقدام به فروش دارو می‌کنند برخورد قاطع می‌شود. تعدادی از واحدهای عطاری در سطح شهرستان ورامین اقدام به عرضه دارو خارج از شبکه رسمی توزیع می‌کردند که پس از شناسایی و تایید تخلف توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

میرزایی اظهارداشت: بیش از 40 واحد عطاری دارای مجوز و چندین واحد بدون پروانه در سطح ورامین مشغول به فعالیت هستند که این واحدها گاه به عرضه داروهای گیاهی و دست‌ساز اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش فعالیت واحدهای آشپزخانه و تهیه غذا در شهرستان ورامین، از اجرای طرح مشترک نظارت و بررسی فعالیت این واحدها با همکاری اتاق اصناف و شبکه بهداشت و درمان خبر داد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین اظهارداشت: ضوابط قانونی دامپزشکی درباره نحوه نگهداری انواع گوشت قرمز و مرغ از طریق اتحادیه مربوط به واحدهای آشپزخانه و تهیه غذای ورامین ابلاغ شده و متصدیان این واحدها، به‌طور کامل از این موارد قانونی آگاهی دارند، اگر تخلفی در نگهداری این موادغذایی مشاهده شود، بدون اغماض با مسئولان واحدها برخورد قانونی می‌شود.

میرزایی تأکید کرد: در برخورد قانونی با متخلفانی که برای سودجویی، سلامت عمومی مردم را با مخاطره مواجه می‌کنند کوچکترین اغماض و بخششی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز