خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

تخلف عوامل مدرسه در بروز حادثه آتش‌سوزی محرز است

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۰۲۵

مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از محرز بودن تخلف عوامل مدرسه اسوه حسنه زاهدان در بروز حادثه آتش‌سوزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا نخعی (مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان) در خصوص حادثه آتش‌سوزی در مرکز آموزشی پیش دبستانی و دبستانی اسوه حسنه زاهدان گفت: لازم می‌دانم در ابتدا به خانواده کسانی که عزیزانشان را در این حادثه از دست داده‌اند، تسلیت بگویم. حادثه به این صورت بوده که در کلاس درس دانش‌آموز در حال حرکت به چراغ نفتی آترا برخورد می‌کند و موجب افتادن چراغ نفتی، مشتعل شدن موکت و پارتیشن کف کلاس می‌شود. متاسفانه اقدام همکاران ما نیز در مدرسه به موقع نبوده و موجب شده این حادثه دلخراش رخ بدهد.

 وی ادامه داد: این بررسی‌ها نشان می‌دهد که کوتاهی بعضی از همکاران ما موجب بروز این حاثه شده است و طبیعتا با آنها برخورد صورت خواهد گرفت، زیرا تاکید بسیار جدی آموزش و پرورش در قالب بخش‌نامه‌ها و جلسات متعدد و آموزش‌های متسمر این است که از وسیله گرمایشی غیرمطمئن استفاده نشود و متاسفانه این مدرسه به تاکیدها و دستورالعمل‌ها توجه نکرده است. ضمن اینکه جا به جایی که این مدرسه غیردولتی داشته قانونی نبوده و بدون تایید مراجع رسمی و سازمان نوسازی مدارس جابه جایی به مکان جدید انجام شده و مکان ایمنی کافی را نداشته است.

نخعی تاکید کرد: تخلف تا حدود زیادی محرز هست. ما ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های این عزیزان، امیدواریم که این حادثه درس عبرتی باشد تا زین پس دقت بیشتری صورت بگیرد. خانواد‌ه‌ها باید در مدارس غیردولتی نظارت داشته باشند و اگر موردی هست آن را منعکس یا به مدرسه تذکر دهند. مجموعه این نظارت چند جانبه می‌تواند ضریب امنیتی ما را افزایش دهد.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قطعا در خصوص ادامه فعالیت این مدرسه تجدیدنظر خواهد شد و شورای نظارت آن را بررسی خواهد کرد، گفت: مرکز سوختگی استان ما یکی از مراکز مجهز سوختگی در کشور است و آموزش و پرورش هم اعلام کرد هر کار و هزینه‌ای که لازم است، برای مصدومان انجام می‌دهد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز