خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح نیلوفری در مناطق ۱۶، ۱۷و ۱۸ در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۷۵۶

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از اجرای طرح نیلوفری در مناطق ۱۶، ۱۷ و ۱۸ در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا نژادبهرام در جمع خبرنگاران در ارتباط با طرح نیلوفری اظهار کرد: با توجه به این‌که سطح فوقانی راه آهن تهران-تبریز به زیرزمین انتقال پیدا کرده، انجام فعالیت‌ها در راستای ایجاد فضای مناسب طراحی شهری برای عموم در سطح فوقانی آن امری مهم تلقی می‌شود.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه انتقال خط راه آهن فصای مناسبی را در منطقه ۱۷ و ۱۸ ایجاد کرده است، افزود: طراحی این فضا در بودجه ۹۷ پیش بینی شد و سازمان نوسازی طی اعلام عمومی در آبان ماه سال گذشته نسبت به دریافت طرح‌های پیشنهادی اقدام کرد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این مطلب که ۱۰۵ طرح در این خصوص ارائه شد، افزود: جمعه گذشته که مرحله داوری این طرح‌ها انجام شد، ۱۵ مورد به مرحله نیمه نهایی رسیدند که از این میان سه طرح خارجی و ۱۲ طرح دیگر داخلی بودند.

نژادبهرام تصریح کرد: طرح نیلوفری نخستین بار است که در بحث طراحی شهری بافت فرسوده در چنین حد و اندازه‌ای اتفاق افتاده است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: این ۱۵ طرح هزینه‌ای را بابت نهایی کردن طرح‌های خود دریافت کرده‌اند و می‌بایست طرح‌های نهایی شده خود را تا دو ماه دیگر که حدود اوایل اسفندماه است رونمایی کنند و ارزیابی هزینه و عملیاتی کردن طرح‌های خود را اعلام کنند.

نژادبهرام در پایان به طرح مشابهی در منطقه ۱۶ نیز اشاره کرد که بر اساس آن خطوط ریلی را به منطقه زیر سطحی وارد کرده و از فضای رو‌سطحی در بحث طراحی شهری استفاده شود. این طرح در مرحله کارشناسی قرار دارد تا این موضوع از لحاظ فنی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و از سوی راه‌آهن و  معاونت حمل و نقل و ترافیک انجام گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز