خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در شهرداری تهران مطرح کرد:

معرفی ۴۰ پروژه در اجلاس فرصت‌های سرمایه‌گذاری/ واگذاری تجهیز و بهره‌برداری از خط۶ مترو به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۴۸۸

سرپرست شرکت سرمایه‌‌‌گذاری و مشارکت‌‌‌های عمومی شهرداری تهران با اشاره به معرفی ۴۰ پروژه به بخش خصوصی‌ تاکید کرد: برنامه ما این است که تجهیز و بهره‌‌برداری از خط۶ مترو به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی نیازی، سرپرست سازمان سرمایه‌‌گذاری و مشارکت‌‌های عمومی شهرداری تهران در اختتامیه اولین اجلاس معرفی فرصت‌‌های سرمایه‌‌گذاری شهر تهران که امشب برگزار شد، گفت: حدود ۴۰ فرصت در این اجلاس معرفی شده و پروژه‌‌‌ها متنوع‌‌‌اند؛ از حوزه حمل و نقل عمومی گرفته تا حوزه فرهنگ و هنر، تجارت و کسب و کار، محیط زیست و انرژی و... .

وی با بیان اینکه نصف پروژه‌‌های معرفی شده مربوط به حوزه گردشگری و تفریحات است، اظهار داشت: تهران پتانسیل زیادی در رابطه با گردشگری دارد. همچنین یک چهارم پروژه‌‌‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی است. در حوزه حمل و نقل عمومی ۱۰ پروژه معرفی شده که یکی از آنها واگذاری تجهیز و بهره‌‌برداری خط۶ مترو به بخش خصوصی است. در این راستا مطالعات اولیه انجام شده و می‌‌تواند یک تجربه خوب باشد. دوره بهره‌‌برداری حدود ۲۰ سال در نظر گرفته شده است. 

این مقام مسئول در شهرداری تهران با بیان اینکه پروژه دیگر، بزرگراه شهید شوشتری است، تصریح کرد: این پروژه تکمیل‌‌کننده رینگ کمربندی تهران است که مشارکتی است و قرار است با کمک بخش خصوصی انجام شود. پروژه دیگر، پارکینگ طبقاتی نیایش است که علاقه‌مندان زیادی برای سرمایه‌‌گذاری در آن مراجعه کرده‌‌اند و فکر می‌‌کنم تا یک ماه دیگر قرارداد آن امضا شود.

نیازی ادامه داد: مراکز معاینه فنی کسب و کاری سودده هستند. بخشی از آن در حال حاضر توسط بخش خصوصی اداره می‌‌‌شود و فراخوان داده‌ایم که مراکز جدیدی در این حوزه ایجاد شود.

وی با اشاره به پروژه زیرگذر میدان ونک در چهارراه جهان کودک خاطرنشان کرد: این چهارراه ترافیک زیادی دارد و احداث یک زیرگذر می‌‌تواند در اصلاح آن موثر باشد.

سرپرست شرکت سرمایه‌‌گذاری و مشارکت‌‌های عمومی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در مورد پروژه خودرو اشتراکی در زنجیره حمل و نقل عمومی مطالعات زیادی انجام شده است، ابراز داشت: در نقاط مختلف دنیا از خودروهای اشتراکی استفاده می‌‌شود که مشابه تاکسی‌‌های اینترنتی هستند و بدون راننده هستند. این ماشین‌‌ها معمولا برقی هستند و با استاندارد آلایندگی سخت‌گیرانه انتخاب می‌‌شوند‌.

نیازی اضافه کرد: با اپلیکیشن مرتبط می‌‌توان نزدیک‌ترین ماشین خالی را پیدا کرد و بعد می‌‌توان قفل این ماشین‌‌ها را با همان اپلیکیشن باز کرد و بعد در مقصد ماشین را پارک کرد. این ماشین‌‌ها هیبریدی هستند و به کاهش آلودگی هوا و ترافیک حتما کمک می‌‌کنند. همچنین در کاهش زمان تلف شده مردم موثرند. 

وی به بحث پارکینگ خودروهای اشتراکی اشاره و بیان کرد: مجوز طرح ترافیک یکی از مزایایی است که شهرداری برای این خودروها ایجاد می‌‌کند. ما تصمیم داریم به صورت واگذاری لیسانس یا مجوز کار کنیم. هر مجموعه‌‌ای که بخواهد می‌‌تواند‌ مجوز بگیرد و البته حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ خودرو باید تامین شود. حدود ۱۵۰ میلیون تومان برای قیمت هر خودرو پیش‌‌بینی می‌‌شود. ۳۰ میلیارد ریال هزینه سرمایه‌‌گذاری اولیه است. این مجموعه‌‌ها برای استفاده از معافیت مالیاتی به سازمان مالیاتی معرفی می‌‌شوند و اگر خودروها برقی باشند، ایستگاه‌‌های شارژ برای آنها تعبیه خواهد شد. 

این مقام مسئول در شهر تهران با بیان اینکه محور دیگر که نیمی از فرصت‌‌ها در آن‌ تعریف شده، گردشگری است که پروژه‌‌های متعددی در آن تعریف شده است، یادآور شد: اهم آنها روددره‌‌های گلابدره، ولنجک و... است. برای مسیر ارتفاع ۱۸۰۰ متری شمال تهران و اتصال مناطق ۱، ۲ و ۵ برنامه‌‌ای پیش‌‌بینی شده است.

به گفته نیازی پروژه ایجاد هتل آپارتمان در شهر آفتاب و شهربازی در بوستان پلیس در منطقه ۴ از دیگر پروژه هاست.

وی ادامه داد: برای پارک جنگلی چیتگر مسابقه معنایی برگزار شد و طرح منتخب در این اجلاس به نمایش درآمد. 

سرپرست شرکت سرمایه‌‌گذاری و مشارکت‌‌های عمومی شهرداری تهران با اشاره به احداث فاز ۲ باغ پرندگان عنوان کرد: برای هر دو فاز برنامه‌‌های توسعه‌‌‌ای دیده شده که از فرصت‌‌های سرمایه‌‌گذاری است.

نیازی با اشاره به پارک آبی آزادگان گفت: این پارک اولین پارک آبی کشور است که در سنوات گذشته احداث شده و مدتی است عملیات اجرایی آن متوقف شده است. این پارک نیاز به بازسازی پیدا کرده و وسعت آن حدود ۱۱ هکتار است که فرصتی کم‌‌نظیر برای ایجاد مجتمع تفریحی می‌‌تواند باشد. 

وی با تاکید بر اینکه اتصال دریاچه خلیج فارس به بوستان چیتگر از دیگر برنامه‌‌ها است، اظهار داشت: همچنین در حوزه زندگی سالم مجموعه‌‌های ورزشی درمانی و طرح ساماندهی دستفروشان را داریم و رویکردی که در طرح دیده شده توجه به لایه پایین درآمدی هرم شهروندان تهرانی است. در حوزه تجارت و کسب و کار یکشنبه‌‌های تجاری را داریم که در اقصی نقاط شهر ایجاد می‌‌شود. مسقف‌‌سازی پایانه‌‌های تاکسی و اتوبوس برای تولید انرژی خورشیدی نیز از دیگر پروژه‌ها است.

این مقام مسئول در شهرداری تهران با اشاره به برنامه ایجاد نیروگاه پسماندسوز سه هزار و ۲۰۰ تنی تصریح کرد: استحصال گاز از محل‌‌های دفن زباله نیز از دیگر برنامه‌‌ها است که سرمایه‌‌گذار کره‌‌ای در این رابطه ابراز تمایل کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز