خبرگزاری کار ایران

حناچی در آیین تکریم و معارفه استاندار تهران:

حل مشکلات تهران در گرو هم‌جهت شدن تمام بردارها است

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۴۳۲

شهردار تهران با حضور در آیین تکریم و معارفه استاندار تهران با تاکید بر ضرورت همراهی مردم، هم‌جهت کردن تمام بردارها را برای حل مشکلات تهران ضروری دانست.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی در آیین تکریم محمدحسین مقیمی و معارفه انوشیروان محسنی بندپی به عنوان استاندار تهران که با حضور چهره‌‌‌‌های لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و شورای اداری استان و مدیران شهری در محل استانداری تهران برگزار شد، حضور یافت.

وی در ابتدای سخنان خود مقیمی، استاندار قدیم تهران را دوست، یار، بردار و همراه قدیمی خواند و گفت: به سهم خودم و به نمایندگی از دوستانی که در سراسر استان تهران خدمت می‌کنند، از زحمات مقیمی قدردانی می‌‌‌‌کنم. ایشان را باید کلکسیون انقلاب دانست زیرا پیش از انقلاب، پس از آن، در دوران بازسازی بعد از جنگ و در تمام بحران‌های طی‌شده همواره حضور داشتند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در دورانی که افتخار آشنایی با ایشان را داشتم، درس اخلاق، جوانمردی و صداقت را از او آموختم، اظهار داشت: امیدوارم خداوند خدمات ایشان را به‌عنوان صلوات جاریه و باقیات‌الصالحات ایشان قرار بدهد.

حناچی با اشاره به مسئولیت خود و استاندار جدید تهران برای اداره پایتخت تصریح کرد: در فرانسه کتابی با عنوان «تهران پایتخت دویست ساله» چاپ شده است که براساس تحقیقات فردی فرانسوی نوشته شد. نویسنده در این کتاب، تهران را سرشار از ظرفیت‌های مهم دانست. اخیراً نیز نمایشگاهی در موزه ملی برگزار شد که نشان می‌دهد قدمت این شهر به هشت هزار سال قبل برمی‌گردد؛ البته شکل مدنیت در آن زمان متفاوت بود.

وی با تاکید بر اینکه در منطقه ویژه‌ای به مردم خدمت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد کسی که تهران را به عنوان پایتخت ایران انتخاب کرد، ظرفیت‌های منطقه‌ای این‌ محدوده را درست شناخته بود چراکه حدود دویست سال است در تهران به‌عنوان پایتخت زندگی می‌کنیم و هنوز ظرفیت‌‌‌‌های بسیاری در این شهر وجود دارد. 

شهردار تهران ادامه داد: به تهران به‌عنوان یکی از پرمسئله‌ترین کلانشهرها باید توجه داشته باشیم. در حال حاضر ۴۲ شهر و ۱۵ شهرستان در اطراف تهران وجود دارد که هر کدام درخواست‌های خدماتی از پایتخت دارند. این موضوعی است که باید به آن به شکل ویژه توجه داشت.

حناچی افزود: امیدوارم با تدبیر محسنی بندپی و تکیه بر تجربه مقیمی، تمامی ظرفیت‌های تهران را به‌کار بگیریم و بردارها را به ‌صورت هم‌جهت هدایت کنیم. 

وی با بیان اینکه در شهریور سال گذشته نظرسنجی انجام شد که نشان می‌داد مردم، ترافیک و آلودگی را معضلات اصلی پایتخت می‌‌‌دانند، ابراز داشت: شهروندان این دو مورد را حتی بر فقر و مشکلات مالی مقدم دانستند که این موضوع بسیار مهمی است. ترافیک و آلودگی به طور روزمره زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. براین اساس، تلاش ما باید این باشد که با همکاری هم و همراهی مردم آن‌ها را حل کنیم. 

شهردار تهران اضافه کرد: علت اصلی آلاینده‌های تهران وسایل نقلیه به تفکیک خودروهای شخصی و عمومی است. زحمات زیادی نیز در این عرصه کشیده شده اما کافی نیست. همانطور که حجت‌‌‌‌الاسلام ابوترابی‌‌‌فرد نیز در خطبه‌های نمازجمعه به‌درستی به دو معضل ترافیک و آلودگی هوا اشاره کردند.

حناچی یادآور شد: در تهران اگر تمام بردارها را هم‌جهت کنیم، شاید بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم، اما این مهم مستلزم آن است که بردارها هم جهت شوند تا از ظرفیت‌ها به شکل مثبت استفاده شود.

شهردار تهران در پایان برای محمدحسین مقیمی، استاندار سابق تهران آرزوی خیر و برای انوشیروان محسنی بندپی استاندار جدید تهران آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز