خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزارت کشور:

بیش از 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی درون شهری فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۲۲۳

معاون عمرانی وزارت کشور گفت: بیش از 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی درون شهری فرسوده است و باید یک حرکت جدی در این عرصه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی وزارت کشور در حاشیه روز ملی حمل و نقل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های زیادی را برای شهرها در قالب بازآفرینی شهری و حمل و نقل عمومی و ارتقای آن در دستور کار داریم، گفت: سیاست کلان وزارت کشور و سازمان شهرداری ها انسان‌محور کردن شهرها و پیاده راه کردن هسته‌های مرکزی شهر است خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این عرصه آغاز شده است.

وی ادامه داد: در حوزه بازآفرینی شهر خدماتی ارائه شده است در حوزه حمل و نقل نیز اقدامات خوبی در دست انجام است اما بیش از 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی درون شهری فرسوده است و باید یک حرکت جدی در این عرصه انجام شود. سازمان شهرداری‌ها با توجه به دغدغه‌ای که در این خصوص دارد اخیراً در زمینه نوسازی این ناوگان اقدامات مناسبی را انجام داده است و تلاش شده اتوبوس‌های فرسوده فعلی را به ناوگان برگردانده و اتوبوس‌های جدید را وارد ناوگان کنیم و انشالله پیگیری می‌کنیم تا از طریق تبصره 17 این اتوبوس های جدید را خریداری کرده و ناوگان اتوبوسرانی کشور را نوسازی کنیم و به نوعی بتوانیم ناوگان اتوبوسرانی پویا و بانشاطی داشته باشیم.

معاون عمرانی وزارت کشور در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز گفت: اقداماتی در اتحادیه و سازمان نوسازی در حال انجام است. اخیرا نیز ملزوماتی در حوزه لاستیک‌ها رانندگان تاکسی نیاز داشتند که در حال کمک به آنها هستیم. همچنین 2200 میلیارد تومان توسط مجلس مصوب شده و امیدواریم شورای نگهبان در خصوص آن نظر داده و بتوانیم مشکل بیمه رانندگان تاکسی را نیز از این طریق برطرف کنیم.

جمالی‌نژاد در خصوص حمل و نقل ریلی نیز گفت: 9 کلانشهر در این خصوص فعالیت می کنند و در حال حاضر چیزی در حدود 295 کیلومتر خطوط ریلی درون شهری در دست بهره‌برداری داریم و حدود 193 ایستگاه در حال بهره‌برداری است و قطعاً ارتقاء پیدا خواهد کرد.

جمالی‌نژاد با اشاره به تعداد واگن های در حال بهره‌برداری گفت: خوشبختانه شرکت‌های داخلی نیز در حال ساخت واگن و پیگیری رفع مشکل ما هستند.برای حدود 2 هزار واگن  قراردادهای لازم بسته شده است.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است بتوانیم شهرهایمان را به شهر آرام و سبز تبدیل کنیم، شهری که در آن تردد خودرهای شخصی کاهش یافته و برای این منظور به همکاری همه شهروندان نیازمندیم. بحث کم شدن ترافیک و آلودگی هوا برعهده یک دستگاه نیست بلکه همه باید به صورت هم‌افزا عمل کرده و قطعا همشهریان نیز در این زمینه نقش مهمی خواهند داشت.

وی در خصوص افزایش وام‌ها برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: یکی از دغدغه‌های ما همین افزایش وام‌ها است و خوشبختانه در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است و تمام تلاش ما این است که در قالب تسهیلات و اوراق مشارکت این ناوگان را تجهیز کنیم. در برخی از شهرهای کشور نیز خطوط بی‌آر‌تی را از طریق اوراق مشارکت تجهیز کرده‌ایم و تلاشمان این است که بستر را آماده کرده و پشتیبانی لازم را از این افراد داشته باشیم و شرایطی را ایجاد کینم که افراد تشویق و ترغیب شده تا برای نوسازی ناوگان اقدام کنند. در حال حاضر چندین شهر هستند که از طریق اوراق مشارکت اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان صورت گرفته اما در سال آینده قطعاً اقدامات گسترده‌تری انجام خواهیم داد.

وی در خصوص تاکسی ها و کامیون ها نیز گفت: کامیون ها و اتوبوس‌های بین‌شهری در حوزه وزارت راه و شهرسازی است اما در خصوص تاکسی‌های درون شهری با توجه به اینکه متاسفانه خیلی از تجهیزات و لوازم گران شده شرایط را برای رانندگان سخت کرده است اتحایه تاکسیرانی و سازمان شهرداری ها تلاش کرده یکسری از این تجهیزات را به قیمت مناسب تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهد. خوشبختانه در حال حاضر نیز 150 هزار حلقه لاستیک تحویل داده شده است و در حال پیگیری هستیم تا نوسازی ناوگان انجام شود.

وی ادامه داد: سیاست کلان وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها، حمل و نقل عمومی و کم شدن استفاده از خودروهای شخصی است. یقیناً تمام تمهیدات در این خصوص اندیشیده خواهد شد. البته در سال اخیر کمی این روند کند شده اما امیدواریم در سال آینده این اقدامات سرعت بیشتری بگیرد. در خصوص ناوگان اتوبوسرانی درون شهری نیز قراردادهایی در حال پیگیری است و امیدواریم در آینده خبرهای خوبی در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز