خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزارت کشور:

سطح ایمنی معابر شهری ارتقا می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۱۳۴

معاون عمرانی وزارت کشور گفت: اقداماتی در خصوص ارتقای سطح ایمنی معابر شهری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا مهدی جمالی نژاد، معاون عمران وزارت کشور در همایش بزرگداشت روز حمل و نقل که صبح امروز از سوی سازمان شهرداری‌ها و بهداری‌های کشور در وزارت کشور برگزار شد، گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای انسان‌محوری شهرها و افزایش کیفیت زندگی و حمل و نقل عمومی در سازمان  شهرداری‌ها انجام شده است.

وی به محورهای اقدامات انجام شده در این راستا اشاره و اظهار کرد: پیگیری برای اجرایی شدن طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در دستور کار است که با  توجه به شرایط فعلی امیدواریم بتوانیم آن را در  تمام شهرها اجرایی کنیم.

معاون عمرانی  وزارت کشور با اشاره به اجرای طرح هوای پاک معاینه فنی خودروها پیگیری استفاده از خودروها و موتورهای برقی و اسقاط کردن خودروهای فرسوده را از جمله اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به پیگیری اجرایی سند آسیب شناسی حمل و  نقل عمومی توسط سازمان شهرداری اظهار کرد: تبدیل شهر خودرو محور به شهر انسان محور از جمله موضوعاتی است که پیگیری می‌کنیم و در  حال  حاضر گفتمان در شهرهای بزرگ آغاز شده و امیدواریم به شهرهای کوچک نیز تسری یابد.

جهانی نژاد با بیان اینکه اقداماتی در خصوص ارتقای سطح ایمنی معابر شهری انجام شده است، گفت: این موضوع کاهش آمار تصادفات خصوصا در داخل شهرها را به دنبال دارد و همچنین استفاده از صندلی کودک برای ایمنی خودروها را در دستور کار قرار دادیم.

وی اضافه کرد: طرح های جامع حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ میانی و کوچک انجام شده است.

معاون عمران شهرداری تهران برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، ارتقای سطح کیفیت، تولید موتور سیکلت‌ها، امضای تفاهم نامه با معاونت فناوری ریاست جمهوری برای تولید موتور سیکلت برقی و هوشمندسازی عرصه حمل و نقل را از دیگر اقدامات سازمان شهرداری‌ها برای توسعه حمل و نقل کشور برشمرد.

رئیس سازمان شهرداری های کشور با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی نیز اقدامات خوبی انجام شده و طرح توسعه حمل و  نقل مسافر با مترو در ۹ کلان شهر از جمله اصفهان، تبریز، قم، مشهد، کرج و کرمانشاه در حال پیگیری است، افزود: در راستای اجرای طرح ارتقای خطوط ناوگان مترویی کشور  در حال حاضر ۱۹۳ ایستگاه در حال بهره برداری بوده و ۹۵ کیلومتر خط مترو در حال ساخت است.

جمالی نژاد تعداد واگن‌های متروی موجود را ۱۷۳۹ واگن عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد  سفرهای سالانه مترو ۸۲۴ میلیون سفر است که بنادر نیز تا پایان اجرای طرح ارتقای خطوط ناوگان مترویی ۲۸۹ کیلومتر به مسیرهای غربی اضافه کنیم همچنین  ۲ هزار واگن تا پایان این طرح مورد نیاز است که در صورت اضافه شدن آنها به خصوص ریلی، میزان سفرهای ما در طول سال به ۲ ۲۳۳۷ میلیون سفر خواهد رسید.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای خطوط ناوگان مترویی ۶۳ واگن به متروی تهران اضافه کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز