خبرگزاری کار ایران

مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران:

از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنید

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۰۴۹

مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران به دلیل سکون نسبی هوا در تهران و احتمال افزایش آلاینده‌های هوا طی فردا (۲۶ آذر) اطلاعیه‌ای را صادر کرده است.

به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اطلاعیه شماره ۴۱ ارسالی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر ایجاد شرایط پایداری جوی، سکون نسبی هوا و پتانسیل افزایش و انباشت آلاینده‌های هوا تا پایان فردا (۲۶ آذر) احتمال ورود به شرایط هوایی ناسالم برای همه گروه‌ها در شهر تهران وجود دارد. اما این شرایط استمرار ندارد و تا پایان فردا با ناپایداری هوا از شدت آلایندها کاسته می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از این‌رو توصیه می‌شود برای کاهش آلودگی هوا، شهروندان از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی می‌شود از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن خودداری کنند، همچنین بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم فعالیت بدنی به ویژه در فضای باز را کاهش دهند.

خودداری از خروج غیرضروری از منزل، رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی مانند (آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) و جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری از دیگر توصیه‌های این اطلاعیه است.

براساس اطلاعیه مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران به شهروندان توصیه شده است که طی فردا از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها دقت داشته باشند و مانع سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها شوند.

در پایان اطلاعیه به آماده‌سازی و اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند کاهش حضور دانش‌آموزان در فضای باز و کاهش فعالیت بدنی توسط اداره کل آموزش و پرورش اشاره شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز