خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد هفته پژوهش در آموزش و پرورش:

منفی‌بافی چالش امروز کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۲۶۶

رییس ستاد هفته پژوهش در آموزش و پرورش در نخستین روز از جشنواره پژوهش و فناوری گفت: چالش امروز کشور ما عدم مثبت‌اندیشی و قدر ندانستن داشته‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حیدر تورانی، رییس ستاد هفته پژوهش در آموزش و پرورش در اولین روز از هفته پژوهش و فناوری که در دبیرستان دخترانه یاس نبی برگزار شد، گفت: در اهمیت و ضرورت پژوهش فکر می‌کنم در آموزه‌های خودمان کم داشته باشیم. باید دائما علم را بیاموزیم و توقفی در آن نباید باشد. پس ما در ضرورت اهمیت و فلسفه مشکلی نداریم فقط یک مقدار در بخش پژوهش که چه چیزی هست و  بدفهمی‌هایی که در مورد آن وجود دارد مشکل داریم.

او افزود: وقتی صحبت از پژوهش در آموزش و پرورش می‌شود این پژوهش با آن پژوهشی که در مراکز تحقیقاتی به صورت نظام مند و سیستماتیک صورت می‌گیرد متفاوت است. هدف ما هم در آموزش و پرورش انجام چنین  پژوهش‌هایی نیست. باید فرایند یاددهی و یادگیری بهتر شود تا دانش‌آموزان از یادگیری خسته نشوند،لذت ببرند، اعتماد به نفس پیدا کنند، شوق به یادگیری و تغییر پیدا کنند و احساس کنجکاوی در وجود شان باشند.

وی بیان کرد: کتاب‌های درسی ما هم باید پژوهش محور، مسئولیت محور و خلاقیت محور باشند. زیرا بچه‌های ما در این مسیر ارتباط با هم، مشارکت، همکاری، با هم زندگی کردن را می‌آموزند. این مسائل باید در کتب درسی برود که همین اتفاق هم در حال رخ دادن است. معلم باید به این باور برسد که دانش‌آموز باید در حال کنکاش و جستجوگری باشد.

تورانی در خصوص چالشی که جامعه ما را تحت تاثیر قرار داده، گفت:  چالش امروز کشور ما عدم مثبت اندیشی و قدر ندانستن داشته‌ها است. یکسری از مسائلی که در آموزش و پرورش با آن مواجه هستیم چالش‌های جهانی است و فقط مربوط به ما نیست و ما چالش‌های جهانی را طوری به استخدام خودمان می‌بریم که انگار فقط این چالش مربوط به کشور ما است و این موجب می‌شود ما به نوع منفی باف شویم. مخاطب گمان می‌کند تمام دنیا گل و بلبل است و فقط کشور ما مشکل دارد.

ریاست ستاد هفته پژوهش در آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: دانش آموزان باید تلاش کنند خودشان به دنبال جواب سوالات بروند و از والدین و دیگران نپرسند. اینها نکاتی است که باید در همین هفته پژوهش به آن پرداخته شود ما باید فرهنگ پژوهش را در مدرسه نهادینه کنیم باید این نگاه در مدارس جاری شود تا بچه های ما به گونه‌ای بار بیایند که بتوانند وقتی وارد محیط‌های آموزش عالی و پژوهشگاه‌ها می‌شوند بتوانند در آنجا خلق ارزش کنند. ما نیازمند به کارآفرینان هستیم که سرشار از خلاقیت خودباوری باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز