خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دانش آموزان رامهرمز آسیب جدی ندیدند/هشدار داده بودیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۰۸۰

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: سقف مدرسه واقع در رامهرمز ریزش نکرده بلکه لایه‌های ضخم گچ که در تعمیرات سالانه مورد استفاده قرار گرفته، ریزش کرده است.

مهرالله رخشانی مهر (معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور) در خصوص حادثه اخیر مدرسه رامهرمز که گفته می‌شود سقف مدرسه بر روی سر دانش‌آموزان ریزش کرده است، گفت: این مدرسه یکی از مدارس قدیمی در مقطع پیش دبستانی است که البته جزو مدارس تخریبی هم بوده اما سالانه همکاران آموزش و پرورش سعی می‌کردند با تعمیرات از آن نگهداری کنند و روی آن گچ می‌‎کشیدند و حالا چون گچ‌ها لایه لایه روی هم آمده و سنگین شده، موجب ریزش سقف شد و در واقع این گچ‌ها با ضخامت زیاد هستند که فروریخته‌اند.

وی در خصوص حال عمومی دانش‌آموزان گفت: هیچ آسیب دیدگی جدی وجود نداشته و دانش‌آموزان حالشان خوب است اما از آنجا که دانش‌آموزان پیش دبستانی هستند، نگرانی‌ها در این زمینه بیشتر شده است.

رخشانی مهر در پاسخ به این سوال که اگر مدرسه تخریبی بوده است چرا اجازه ورود دانش آموزان به آن داده شده است، گفت: ما پیشتر هشدار داده بودیم و در واقع به همکاران آموزش و پرورش سالانه اعلام می‌کنیم که فلان مدرسه تخریبی است و نباید دانش آموزی وارد آن شود اما متاسفانه از دست آنها هم کاری برنمی‌آید زیرا اگر مدرسه را تخلیه کنند جایی ندارند که بروند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور  در پایان اظهار داشت: برخی مدارس هستند که 50 سال قدمت دارند که این موضوع برای ما واقعا نگران کننده است اما اگر مدارس تخلیه شوند، دانش آموزان کجا باید بروند؟ از طرف دیگر اعتبارات ما جوابگوی این حجم زیاد ساخت و سازها نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز